مشکل زیرساخت‌های بهداشتی، علت عدم پذیرش زائر در عراق

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد

حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، گفت: از فروردین ماه امسال ۷ سناریو برای اربعین پیش‌بینی شد. اما به دلیل شرایط داخلی و مشکل زیرساخت‌های بهداشتی در عراق مورد موافقت دولت قرار نگرفته است.

زیرساخت‌های بهداشتی در عراق با مشکلات جدی مواجه هست. در صورت ایجاد بیماری برای زائرین اصلاً امکان انتقال به مرز هم نیست. آمار عراق در ابتلا به کرونا ۵ هزار نفر است و مرگ و میر هم ثبت نمی‌شود.

ستادملی مبارزه با کرونا افکار عمومی را قانع نکرد

سوال و گله ما این است که چرا ستاد کرونا نتوانسته افکار عمومی را نسبت به اینکه چرا در بعضی جاها محدودیت کم است، قانع کند؟!

وی به پیگیری برای اعزام موکب سلامت به عراق و تهیه دستورالعملی برای اعزام ۵۰۰ موکب و نیز پیگیری‌های سفارت برای این امر اشاره کرد و افزود: تا شب گذشته مشخص شد عراق این موکب‌ها را هم پذیرش نمی‌کند. از طرفی با توجه به اهمیت انعکاس راهپیمایی اربعین به دلیل این‌که جمعیت قابل توجهی از عراق شرکت می‌کنند، برای حضور اصحاب رسانه از ایران نیز هنوز موافقت نشده. اما ما هم‌چنان امیدواریم.

اهدای ۳ میلیون پرچم و کوله به عراقی‌ها برای زیارت نیابتی

عراق و ایران با هم همبستگی دارند. مردم عراق نسبت به ایرانی‌ها در پی تعطیلی راهپیمایی اربعین احساسات زیادی دارند. آن‌ها، نوحه‌ها و سرودهایی برای ایرانی‌ها درست کرده‌اند. ما هم با همکاری سازمان اوج ۳ میلیون پرچم، ماسک و کوله تهیه و به آن‌ها اهدا می‌کنیم تا به نیابت از مردمی که داوطلبانه این اقلام را تهیه کردند زیارت کنند.

پیام شعار اربعین ۱۴۴۲

در همین رابطه بخوانید:

شعار اربعین امسال «الحسین سفینه النجاه» است و این یعنی هم استغاثه جمعی و التجا و توسل به حضرت و هم مرام و مسلک ایشان، هر دو نجات بخش است.

منبع: خبرگزاری شبستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مشکل بهداشت نیست مشکل سیاسی است که آقای الکاظمی با طرف امریکایی است وهشدار از طرف امریکا گرفته و دعواهای سیاسی با نورالمالکی والعامری دارد که این دو میخوان الکاظمی رو برکنار کنند

  2. حالا برفرضم مرگو میری باشه ما که آرزومونه همون جابمیریم یاتوراه کربلا…مارواز مرگ نترسونین …مرگ بهتر ازاین زندگیه خدا نگذره ازشون که راه کربلا روبستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا