از برگزاری سوگواره جاماندگان ۱۴۴۲ تا تولیدات سوره

اخبار روز سیزدهم؛ حاوی برگزاری سوگواره دانشجویی جاماندگان اربعین ۱۴۴۲ در قالب عکاسی، فیلم کوتاه و خاطره نویسی است

کمتر از ۴ روز تا اربعین حسینی باقی مانده است. حال و هوای عاشقان سید الشهدا و زائرانی که هر سال به عشق زیارت دل به جاده پر از عشق نجف به کربلا می‌گذاشتند، دیدنی است. تنها تسکین دل دردمند جاماندگانی که امسال قربانی ویروس منحوس کرونا هستند، مشارکت در پویش‌های مختلف اربعینی است. اخبار روز سیزدهم؛ مهرماه ۹۹ ، حاوی برگزاری سوگواره دانشجویی جاماندگان اربعین ۱۴۴۲ است. همچنین اخبار منتشر شده حکایت از قرائت سراسری زیارت اربعین همزمان با روز اربعین حسینی دارد.

در ادامه اخبار امروز را می‌خوانید:

 

تهیه ۱۴۵۲ کفش برای کودکان نیازمند در پویش «هم‌پای اربعین»

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در نظر دارد به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در قالب پویش «هم‌پای اربعین»، ۱۴۵۲ کفش را به نیت عمودهای مسیر نجف تا کربلا برای کودکان و نوجوان نیازمند تهیه کند.

 

 

حالا که جا ماندی با سیدالشهدا سخن بگو

پویش شکوه‌های عاشقانه به امام حسین (ع) به مناسبت اربعین، در قالب اشعار، دلنوشته و نثر‌های ادبی به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین راه‌اندازی شد.
حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی، مسؤول کارگروه شعر و ادب کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از اجرای پویش «شکوه‌های عاشقانه به امام حسین (ع) به مناسبت اربعین» خبر داد.
پویش «شکوه‌های عاشقانه به امام حسین (ع)» به منظور ابراز عشق و ارادت جاماندن از این حس و حال معنوی را راه‌اندازی کردیم.

 

اما و اگرهای برگزاری مراسم اربعین در استان تهران

بخش دیگری از اخبار روز سیزدهم؛ مربوط به برگزاری مراسم اربعین در استان تهران بوده که در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. بسیاری از هیئات مذهبی خواستار برگزاری این مراسم در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

حالا سال این است که تکلیف عزاداری‌های اربعین در هیئات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه می‌شود. یک منبع آگاه در استانداری تهران به آن پاسخ داده است.

ظاهرا پیشنهاد برگزاری عزاداری اربعین در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت حداکثر یک ساعت تهیه و به ستاد مقابله با برای تصمیم گیری نهایی ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر 

 

هیئات مذهبی اربعین تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهند بود

حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی گفت: استانداری تهران عصر روز گذشته، با صدور ابلاغیه‌ای، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان تهران، از ۱۲ الی ۱۸ مهرماه، محدودیت‌هایی را اعلام کرد.

وی توضیح داد: یکی از بندهای این ابلاغیه، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم مذهبی در هفته جاری می‌باشد. به محض اطلاع از صدور این نامه، پیگیری‌هایی را آغاز کردیم.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم با وجود صدور ابلاغیه فوق الذکر، هنوز تصمیم نهایی در مورد مراسمات اربعین گرفته نشده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: نتیجه جلسه ویژه امروز هرچه باشد بنا بر امر رهبر حکیم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و تمام هیات های مذهبی، تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر 

 

– مرکز مستند سوره ۳ اثر را در ایام اربعین از تلویزیون پخش می‌کند

– مسابقه کتابخوانی «سفینه‌النجاه» برگزار می‌شود

– قرائت سراسری زیارت اربعین در اربعین حسینی

– امکان عزیمت موکب‌های اربعین به عراق کاملاً منتفی است

سوگواره دانشجویی جاماندگان اربعین ۱۴۴۲ برگزار می‌شود

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما سوگواره دانشجویی جاماندگان اربعین ۱۴۴۲ را برگزار می کند. مهلت شرکت دراین سوگواره تا ۱۸ مهر است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های عکاسی، فیلم کوتاه و خاطره نویسی به روابط عمومی ارسال کنند.

مرکز مستند سوره ۳ اثر را در ایام اربعین از تلویزیون پخش می‌کند

مطابق اخبار روز سیزدهم مرکز مستند سوره ۳ اثر اربعینی برای پخش از تلویزیون آماده کرده است. مستند‌های «آسمان حسین»، «راه دل» و «معبر» روایتی از اربعین حسینی‌اند.

منبع: کانال خبری عقیق

 

مسابقه کتابخوانی «سفینه‌النجاه» برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی«سفینه‌النجاه» به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی به همت معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما برگزار می‌شود.

این مسابقه کتابخوانی به مناسبت ایام اربعین حسینی و در دو بخش عمومی و نوجوان برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران 

 

قرائت سراسری زیارت اربعین در اربعین حسینی

طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل، همزمان با روز اربعین حسینی ساعت ۹ صبح در سراسر کشور برگزار می شود.

زیارت اربعین همزمان از رسانه ملی، ماذنه های مساجد و اماکن متبرکه پخش خواهد شد.

منبع: کانال خبری عقیق

 

امکان عزیمت موکب‌های اربعین به عراق کاملاً منتفی است

ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به رایزنی‌های قبلی با مسئولین عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.

 

لزوم خودداری مردم از سفر به ایلام

اخبار روز سیزدهم؛ یک خبر تکراری هم داشت. محمد نوذری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مرز مهران کاملا بسته است، گفت: مردم از سفر به ایلام خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر 

 

شناسایی ۳ باند کلاهبردار با وعده اعزام زائر اربعین به عراق

معاون اجتماعی پلیس فتا به هموطنان درباره کلاهبرداری در پوشش “اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین” هشدار داد.

وی تاکید کرد: با رصد پیش‌دستانه فضای مجازی، سه باند فعال در این حوزه شناسایی و برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا