اربعین حماسه ظهور

کتاب اربعین حماسه ظهور از شکل‌گیری نهضت و انقلاب عظیمی در کل جهان خبر می‌دهد.

کتاب اربعین حماسه ظهور از شکل‌گیری نهضت و انقلاب عظیمی در کل جهان خبر می‌دهد. اربعین حماسه ظهور به قلم دکتر محمد شجاعی به مناسبت حرکت جهانی مهدوی اربعین تالیف شده است.

کتاب «اربعین حماسه ظهور » مجموعه‌ای از سخنرانی‌های نگارنده در اربعین سال ۱۴۳۹هـ. ق(آبان ۱۳۹۶ هـ. ش) در کربلای معلا است؛ که به ‌صورت مجموعه پیش رو تهیه و گردآوری شده است.

مؤلف در این اثر درباره آثار معنوی، اجتماعی، سیاسی و برکات راهپیمایی اربعین و زیارت سیدالشهداء(علیه‌السلام) می‌پردازد.

 

این پژوهش نخست سبقت وجودی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بر سایر انبیاء(علیهم‌السلام) را ذکر و توجه و توسل انبیاء گذشته نسبت به اهل‌بیت(ع) را مورد دقت و توجه قرار می‌دهد.

 

سپس نگارنده در سوگواری پیامبران را در مصیبت امام حسین (علیه‌السلام) را یادآور شده و به آثار اربعین در حوزه بین‌الملل می‌پردازد. اربعین حماسه ظهور در پایان قدرت اربعین را در تربیت یار و منتظر برای موعود جهانی (عج) را بی‌نظیر جلوه داده و درس‌های اربعین را یادآوری می‌نماید.

در همین رابطه بخوانید:

اربعین مقدمه‌ساز ظهور منجی عالم (عج)

بحث اربعین مقدمه‌ساز ظهور منجی عالم (عج) از موضوعات مهم کتاب اربعین حماسه ظهور شمرده می‌شود.

 

در بخشی از کتاب اربعین حماسه ظهور می‌خوانید:

 

ما در بی‌نظیرترین زمان قرار داریم و شاهد یک اتفاق مهم جهانی هستیم. خداوند توفیق شرکت در حماسه‌ای را به ما داده که انبیاء الهی و اهل بیت علیه‌السلام منتظر دیدن آن بوده‌اند. اهل بیت علیه‌السلام خون دل بسیاری خورده‌اند. امام زمان(عج) بیش از هزار و صد و هشتاد سال، آوارگی و غربت و تنهایی کشیده است تا روزی را ببیند که فرزندان و سربازانش اینگونه آماده و قدرتمند در این حماسه شرکت می‌کنند. نهضت و انقلاب عظیمی در کل جهان در حال شکل گیری است. راهپیمایی اربعین رفته رفته قدرت و نیروی لازم برای آن حرکت جهانی را ایجاد می‌کند.

همچنین نویسنده در ادامه می‌افزاید:

شرکت در راهپیمایی اربعین شرکت در جامعه حسین علیه السلام و نهضت کربلاست. لذا شرکت در آن یاری خدا و دین خداست که یاری ویژه‌ی خداوند را در پی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا