مراسم اربعین در داخل کشور

جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی شبکه‌ هیأت مذهبی کشور با هدف برنامه‌ریزی برای مراسم اربعین برگزار شد.

جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی شبکه‌ هیأت مذهبی کشور با هدف برنامه‌ریزی برای مراسم اربعین، با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات و برخی از فعالان و مسئولین مربوطه برگزار شد.

در همین رابطه بخوانید:

 در این جلسه مطرح شد با توجه به اینکه احتمال دارد جمعیت بسیار کمی به دلیل محدودیت‌هایی مانند سن، واکسن زدن، هوایی بودن، ترس از کرونا و … راهی عراق شوند؛ تمام تلاش برای اعزام گروه‌های نخبگی در عرصه فرهنگی، بین‌الملل و رسانه با سازوکاری شفاف صورت گیرد. تا علم نگاه تمدنی در اربعین کمرنگ نشود. همچنین بیشتر تلاش برای برگزاری جلسات هیأت‌های مذهبی و تجمعات در شهرها و استان‌های کشور صورت گیرد.

برگزاری مراسم برای اربعین در داخل کشور

هیأت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم در داخل کشور و عدم عزیمت به عراق ترغیب شوند. برنامه‌ریزی برای برپایی یک تجمع در هر استان و شهر ،با رعایت تمام ضوابط و دستورالعمل‌های، بهداشتی انجام گیرد. همچنین برپایی موکب فرهنگی و ارائه خدمات با حال‌ و‌ هوای اربعین در هر استان و شهرهای بزرگ، تسریع در تصویب پروتکل‌ها برای روشن شدن نحوه برگزاری مراسم عزاداری در اربعین حسینی توسط هیأت‌ها در داخل کشور، برپایی موکب‌های گسترده و با حفظ همه ضوابط و با اولویت خدمات به مردم و … از دیگر تصمیمات این جلسه بوده است.

خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا