اربعین ۱۴۰۰ با واکسن

احتمال می‌رود اربعین ۱۴۰۰ با واکسن ممکن شود.

مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید … سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: امیدواریم امسال راه اربعین باز شود. بر این اساس احتمال می‌رود اربعین ۱۴۰۰ با واکسن ممکن شود.

شیوع کرونا در جهان و به ویژه منطقه تأثیر بسیاری روی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی گذاشت. حتی سفرهای زیارتی را نیز لغو کرد. سال ۱۳۹۹ با شیوع جهانی ویروس کرونا، یکی از بزرگترین اجتماع‌های انسانی بدون حضور یکی از حاضران سال‌های گذشته این مراسم برگزار شد. ایرانیان با راه‌اندازی هشتگ‌های مختلف به تعبیری خود را جاماندگان واقعی از اربعین ۱۳۹۹ دانستند.

در همین رابطه بخوانید:

از پویش حسرت تا امیدواری

پویش مجازی در حسرت اربعین هم‌زمان با ایام اربعین حسینی و با توجه به عدم امکان حضور ایرانیان در راهپیمایی عظیم اربعین براه افتاد. این پویش توانست مشارکت بیش از ۴۵۵هزار نفر از مردم ایران و علاقه‌مندان به حضور در این رویداد بزرگ را به خود جلب کند. شرکت‌کنندگان در این پویش مجازی، با امضای یک بیانیه آنلاین، دلتنگی خود برای حضور در پیاده‌روی اربعین را ابراز کردند. همگی اعلام امیدواری کردند تا سال آینده و با پایان همه‌گیری کرونا، در این مراسم شرکت کنند.

این در حالی است که در حالت کلی سفر به عتبات که در سال‌های گذشته با مذاکرات ایران و عراق رونق گرفته بود. روزانه تا حدود ۲ هزار نفر در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شدند. از اواخر سال گذشته به طور کامل متوقف شد. همچنان نیز هیچ اعزامی به عراق در قالب کاروان زیارتی صورت نمی‌گیرد. در واقع عراق مرزهای خود را برای جلوگیری از کرونا بسته است.

بازگشایی پرونده اربعین ۱۴۰۰ با واکسن

هرچند حسرت پیاده روی در راهپیمایی بزرگ اربعین بر دل همه شیعیان ماند اما خبرها حکایت از امیدواری به برگزاری مراسم سال ۱۴۰۰ با حضور ایرانیان دارد.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: این نوید را به مردم می‌دهیم که انشالله با واکسیناسیون جمعی امسال مردم ایران را در پیاده روی اربعین پرشورتر از سال‌های گذشته خواهیم دید.

پیش از این نیز درحالی که سفرهای زیارتی به عراق تحت تاثیر ویروس کرونا کماکان متوقف بود. ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برقراری این سفرها را صادر نکرد. نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین با حضور اکثریت اعضا در دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

بر این اساس احتمال می‌رود اربعین ۱۴۰۰ با واکسن ممکن شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا