از تاکید بر عدم امکان اعزام زائر به عراق تا نایب‌الزیاره شدن عراقی‌ها

اخبار روز دهم مهرماه حکایت از این دارد که همچنان امکان اعزام زائر به عراق وجود ندارد اما ...

عاشقان و زائران هرساله اربعین حسینی این روزها در حسرت حضور در مسیر هرساله ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا هستند. کسانی که خود را قربانیان کرونا می‌دانند. همزمان با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی، وقایع و اخبار روز پیرامون شیوه برگزاری مراسم اربعین امسال، لغو راهپیمایی و سایر برنامه‌های جایگزین از سوی نهادهای مردمی و دولتی و … پررنگ‌تر می‌شود. اخبار مهم روز حکایت از این دارد همچنان امکان زائر به عراق وجود ندارد.

اخبار مهم دهم مهرماه ۱۳۹۹ در آستانه اربعین حسینی را در ادامه بخوانید:

 

هیچ زائری امکان اعزام به عراق ندارد

در حالیکه اخبار مختلفی از پذیرش محدود زائران توسط کشور عراق در فضای مجازی منتشر می‌شود اما این موضوع توسط مسئولان داخلی تکذیب می‌شود.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی دولت عراق برای پذیرش زائر نداشتیم. محمدی فر بار دیگر تاکید کرد: دعوتنامه و اطلاعیه رسمی در این باره به ایران ارسال نشده است. همچنین سفیر عراق نیز تأکید کرده است که هیچ زائری امکان اعزام به عراق ندارد. وی افزود: حتی اگر عراق هم زائر بپذیرد، ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه اعزام نخواهد داد.

منبع : خبرگزاری فارس

 

پویش مسافران کشتی نجات، ویژه کودکان و نوجوانان اربعینی

حجت الاسلام سیدحمید درخشان، از راه اندازی پویش «مسافران کشتی نجات» با هدف ترویج فرهنگ اربعین و ایجاد ارتباط با امام حسین(ع) در میان کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۶ سال، خبر داد.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: این طرح در سه قالب نقاشی، دل نوشته و شعر خوانی طراحی شده است.

گفتنی است علاقه مندان می‌توانند فایل صوتی ضبط شده را از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال ‌کنند.

درخشان تصریح کرد: آثار باید به همراه نام و نام خانوادگی، کدملی و شهر محل سکونت خود تا تاریخ ۱۷ مهرماه، از طریق پیام رسان‌های سروش، ایتا و واتساپ به  ۰۹۰۳۷۳۴۰۶۶۲ ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: به چهل نفر از شرکت کنندگان در این پویش، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی الاربعین 

 

تاکید دولت عراق بر عدم پذیرش زائر خارجی

اخبار دیگر به اطلاعیه ستاد مربوط می‌شود. در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است، دولت عراق بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف است. در اطلاعیه شماره ۵ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است؛ با توجه به شرایط حاد شیوع بیماری کرونا در دو کشور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز هر گونه سفر را ممنوع اعلام کرده است. 

در این اطلاعیه همچنین با تاکید بر ممنوعیت هر گونه سفر برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سالجاری، اعلام شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور 

در همین رابطه بخوانید:

سازمان اوج از اپلیکیشن «نایب الزیاره» رونمایی کرد

این هم یک اخبار خوش است. سازمان هنری رسانه‌ای اوج در پی شیوع ویروس کرونا، از اپلیکیشن «نایب‌الزیاره» رونمایی کرد.

در این‌برنامه جاماندگان‌از زیارت اربعین در آن ثبت‌نام می‌کنند. رخواست می‌دهند یک عراقی به‌جای آنها نایب‌الزیاره شود. عراقی‌ها نیز با تایید نایب‌الزیاره‌ای آن جامانده، به‌جای او به پیاده روی اربعین و زیارت کربلا می‌روند.

علاقمندان به ثبت‌نام در این‌طرح می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی naeboziyarah.com  اپلیکیشن نایب‌الزیاره را ذخیره و در دسترس خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر 

 

فراخوان “خاطرات مادرانه”

سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران فراخوان “خاطرات مادرانه” با محوریت پیاده روی اربعین را منتشر کرد.

مطابق آنچه در فراخوان آمده است به ده نفز از شرکت کنندگان به قید قرعه کارت هدیه ۵ میلیون ریالی اهدا خواهد شد. افزون بر این خاطرات رسیده در کتابی با نام نویسندگان انتشار خواهد یافت. لازم به ذکر است مهلت ارسال آثار هفدهم مهرماه ۹۹ است.

متن این فراخوان به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
امسال دل خیلى از ما گرفته، امسال دل خیلى از ما کربلاست. هر سال این موقع‌ها در تکاپوى رفتن به پیاده‌روى اربعین و جمع و جور کردن وسایل خودمان و بچه‌هایمان بودیم. این روزها ما پر بودیم از شوق حضور …

تمام سختى‌هاى سفر را به جان مى‌خریدیم که قلبمان را پر از شوق دیدار ارباب کنیم. سختى سفر با حضور بچه ها سؤالى بود که همه قبل از سفر می‌پرسیدند. با بچه‌ها سختت نیست؟ بچه‌ها اذیت می‌شوند. اما…. دل را به دریا زدیم و در این سفر نورانی هم‌قدم و همراه بچه‌ها شدیم.

دلمان نیامد که خودمان را از توفیق هم‌قدمی با بچه‌هایمان در این سفر محروم کنیم و لذت‌های آمیخته با رنج این سفر را به بچه‌ها نچشانیم.اصلا خاطره خوش پیاده‌روی اربعین باید براى همیشه در ذهنشان بماند. شاید اصلا به لطف پاکی و نورانیت وجود بچه‌هاست که این سفر روزیمان می‌شود و سختى‌هایش برایمان آسان.

این اطلاعیه در ادامه می‌افزاید …

حالا که امسال قسمت حضور در این مسیر را نداریم بیاید برای هم از خاطره‌هاى این سفر با حضور بچه‌ها بگوییم.از برکات این سفر با حضور بچه‌ها، از خاطره‌هاى خوبى که در ذهن آن‌ها براى همیشه ماندگار شد.

اصلا چطور شد که طلبیده شدید؟ چطور از موانع ذهنی‌تان عبور کردید و طعم شیرین‌تر از عسل این سفر را به کام خودتان و بچه‌ها ماندگار کردید؟
برایمان بگویید و بنویسید تا روایت این روزهای بهشتی و آسمانی در دل تاریخ ثبت شود، برای روزی که دل هایمان پر میکشد برای تکرار دوباره‌شان.

روایت‌های نوشتاری یا صوتی خود را به شماره تلفن ۰۹۳۷۳۳۱۸۰۰۰ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و واتساپ ارسال کنید.

منبع: همگرام کودک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا