از مسدود بودن چهارگانه مرز تا روایت‌های کادر درمانی از ارادت‌شان به امام حسین(ع)

اخبار روز یازدهم مهرماه؛ کادر درمانی در ویژه‌برنامه «حس مشترک» از ارادتشان به امام حسین(ع) می‌گویند

عاشقان امام حسین(ع) و زائران هرساله اربعین این روزها در حسرت حضور در مسیر هرساله ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا هستند. کسانی که خود را قربانیان کرونا می‌دانند. همزمان با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی، وقایع و اخبار روز پیرامون شیوه برگزاری مراسم اربعین امسال، لغو راهپیمایی و سایر برنامه‌های جایگزین از سوی نهادهای مردمی و دولتی و … پررنگ‌تر می‌شود. اخبار روز حکایت از این دارد همچنان امکان زائر به عراق وجود ندارد و هر ۴ مرز کشور مرتبط با کشور عراق بسته هستند.

اخبار مهم یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ در آستانه اربعین حسینی را در ادامه بخوانید:

 

تردد به سمت مرزهای ۴ گانه ممنوع است

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مسدود است و هیچ گونه ترددی صورت نمی‌گیرد.

سردار سرتیپ سید تیمور حسینی افزود: بر اساس آخرین ابلاغیه و تصمیم مبنی بر ممنوعیت تردد به سمت مرزهای چهارگانه در استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام در خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مسدود است و هیچ گونه ترددی صورت نمی‌گیرد.

در همین رابطه بخوانید:

وی گفت: اقدامات ما بر اساس مصوبه‌ها و تصمیم‌هایی است که در ستاد ملی مبارزه با کروتا گرفته می‌شود.
سردار حسینی افزود: توصیه اکید ما این است که هموطنان به هیچ عنوان به سمت مرزهای چهارگانه حرکت نکنند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی هم حق تردد به سمت مرزهای چهارگانه را ندارد.

 

پویش «محرم در قاب تصویر و خاطره»

پژوهشکده تاریخ معاصر، پویش «محرم در قاب تصویر و خاطره» را برگزار می‌کند.
این پویش با محوریت گردآوری و انتشار خاطرات و عکس‌های مربوط به حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران بزرگوار ایشان است.
موضوع آثار شامل:
– مراسم عزاداری امام حسین(ع)
– فعالیت‌های هیئات مذهبی،
– مبارزات سیاسی در قالب مراسم عزاداری سالار شهیدان(ع)،
– سبک مدایح و عزاداری‌ها،
– بانیان مراسم عزاداری،‌ واعظان،‌ نوحه‌خوانان و عزاداران حسینی است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب عکس،‌ صوت،‌ فیلم،‌ سند و نوشتار (خاطره و شرح حال) در بازه زمانی دوره ایران معاصر (پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا دهه ۱۳۶۰) ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۶ مهر ۱۳۹۹ به صندوق پستی: ۱۹۷۵-۱۹۳۹۵ یا رایانامه: info@iichs.ir و یا در شبکه‌های اجتماعی به شماره همراه: ۰۹۰۲۸۴۰۴۴۰۲ ارسال کنند.

 

بازیگران و کادر درمانی از ارادتشان به امام حسین(ع) می‌گویند

ویژه‌برنامه گفتگو محور «حس مشترک» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی در هر قسمت میزبان شخصیت‌های مطرح سینما، تلویزیون و ورزشکاران است. این برنامه با شخصیت‌های مذکور درباره تجربه‌های معنوی و ارادتشان به امام حسین (ع) صحبت می‌کند. «حس مشترک» قرار است در سه روز آینده با حضور سه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که سابقه بازی در سریال‌های مذهبی را نیز دارند، روی آنتن شبکه دو سیما برود. جلیل فرجاد روز جمعه ۱۱ مهر در برنامه «حس مشترک» از توسل خود به حضرت عباس (ع) در مواجهه با مشکلات و ایستادگی، شجاعت و استواری امام حسین (ع) می‌گوید. همچنین «حس مشترک» روز شنبه ۱۲ مهرماه میزبان جعفر دهقان بازیگری است. آثار مذهبی زیادی در کارنامه کاری او به چشم می‌خورد.

عنایت بخشی که مهمان روز یکشنبه ۱۳ مهرماه «حس مشترک» است. وی نیز از زنده بودن نام امام حسین (ع) پس از گذشت قرن‌ها می‌گوید. افزون بر این، کادر درمانی و افرادی که به نوعی زندگی‌شان به محرم گره خورده نیز مقابل دوربین این برنامه قرار خواهند گرفت. این برنامه در ایام محرم و صفر هر شب بعد از خبر ساعت ۲۲.۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر 

 

فیلم‌هایی با مضمون عاشورایی در قاب شبکه نمایش

در آستانه فرا رسیدن اربعین، شبکه نمایش در ژانر منتخب هفته به پخش فیلم‌هایی با موضوع مذهبی با مضمون عاشورایی و امام حسین(ع) می‌پردازد. همچنین در بخش مرور آثار، فیلم‌های منتخب سینمای ایران را جایگزین بخش صحنه گران کرده است. در باکس ژانر منتخب ساعت ۱۹ فیلم‌های مذهبی-عاشورایی از شنبه ۱۲ مهرماه تا جمعه ۱۸ مهر به ترتیب فیلم‌های «حتی اگر شب باشد»، «صدای پای خدا»، «طفلان مسلم ۱ و ۲»، «روز عزیز»، «اربعین» و «پیش خواهد آمد» هستند.

همچنین در باکس ساعت ۲۱ که از بخش صحنه گران به پخش آثار فیلم‌های منتخب ایرانی تغییر پیداکرده است از شنبه تا جمعه فیلم‌های «ساوالان»، «قدمگاه»، «از کرخه تا راین»، «براده های خورشید»، «هیهات»، «دهلیز» و «خداحافظی طولانی» از این شبکه پخش خواهند شد. کنداکتور شبکه نمایش در آستانه اربعین فیلم‌هایی با مضمون عاشورایی پخش می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا