بمباران خبری و دل‌های جامانده

اربعین ۹۹ هم رفت اما جراحت‌های تلخ و شیرینی به جا گذاشت. از شیرینی زخم‌های فراق جسم و نزدیکی جان تا تلخی مدیریت‌های دولتی و غیردولتی.

بمباران اخبار اربعین ۹۹

اربعین ۹۹ هم رفت اما جراحت‌های تلخ و شیرینی به جا گذاشت. از شیرینی زخم‌های فراق جسم و نزدیکی جان تا تلخی مدیریت‌های دولتی و غیردولتی.

از یک ماه مانده به اربعین که دیگر زمزمه نرفتن‌ها و نشدن‌ها زیاد ‌شد، هر کدام از ما به شیوه و سبک خودمان با آن کنار آمدیم. شکوه کردیم، دنبال جایگزین‌ها و تسکین‌ها گشتیم و اخبار را به دنبال کورسوی امیدی زیر و رو کردیم.
اما دردی که کرونا به جان مشتاقان حسین(ع) انداخت یک‌طرف و عدم مدیریت صحیح نهادهای مدیریتی در اعلام اخبار، طرفی دیگر!

اتمام حجت رهبری

حدود سه هفته پیش و نزدیک به اربعین بود که رهبر معظم انقلاب طی سخنرانی تلویزیونی با مردم، ستاد مبارزه با کرونا را مرجع تصمیمات مربوط به سفر اربعین اعلام کردند.

در همین رابطه بخوانید:

تقریبا بلافاصله پس از این سخنرانی، ستاد مبارزه با کرونا با وجود اعلام قبلی مخالفت با اعزام زائرین، دوباره بر این امر تأکید کرد و تصمیم قطعی را به اطلاع مردم رساند.
طبیعی است که سخنان رهبر انقلاب حجت را بر مردم تمام کرد. همچنین تکلیف انتشار اخبار اربعین برای مسئولین روشن شد!

هجوم امواج خبری

با این حال ما در گروه تولید محتوای سایت اربعین، روزانه با اخباری تکراری مبنی بر “بسته‌بودن مرزها” و “مردم نیاییدها” مواجه بودیم. اخبار اربعین ۹۹ با محتوای یکسان و مراجع متفاوت خبری!
یک بار استانداری فلان استان و بار دیگر سازمان تبلیغات اسلامی فلان شهرستان و…

شنیدن مکرر این خبرها گاهی در حد واندازه توهین به شعور مخاطب است. مخاطبی که هر دقیقه در معرض منابع متعدد داخلی اخبار بوده و از چنین تصمیماتی بی‌اطلاع نمی‌ماند.
بنابراین صرف اطلاع‌رسانی برای این امر توجیه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

پیاده‌روی اربعین و سفر به کربلای معلی در این زمان به خصوص، مسئله بسیار مهم و آمیخته با احساساتی است. بنابراین هر حرکت و تصمیمی پیرامون آن، باید با نهایت دقت انجام شده و با ظرافت خاصی اعلام شود.
اما تجربه تلخی که اربعین امسال نصیب دل‌های سوخته کرد، چیزی جز آتش‌افروزی بیشتر نبود.

با همه این‌ها ما امید داریم یکپارچگی، نظم و ظرافت در امور را بیش از هر جا، در عشق به اباعبدالله و یارانش ببینیم و به عرصه عمل برسانیم.
إن‌شاءالله

نویسنده: مریم شیدپیله‌ور
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا