به سادگی از این رویداد بزرگ نگذریم

به سادگی از این رویداد بزرگ نگذریم

راهپیمایی‌های چند ده کیلومتری شیعیان کشورهای مختلف به سمت کربلای معلی دارای خصوصیات منحصر بفردی است که هر کدام از زوایای آن نیاز به توصیف و تحلیل دارد.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ ‌ بزرگ ترین تجمع شیعیان سال‌هاست در روز اربعین و در کربلای معلی برگزار می شود.

تجمعی که ابعاد بسیار ناشناخته و پیچیده ای دارد و باید پیش از پیش مورد تحلیل و تبیین قرار گیرد.

پیاده روی و تجمع میلیونی شیعیان جهان در آستانه روز اربعین در عراق که بعد از سقوط رژیم صدام بسیار گسترش یافته و هم اکنون به بزرگترین اجتماع مسلمانان تبدیل شده نیازمند یک حرکت بزرگ رسانه ای خصوصا رسانه های جهان تشیع می باشد.

راهپیمایی‌های چند ده کیلومتری شیعیان کشورهای مختلف به سمت کربلای معلی دارای خصوصیات منحصر بفردی است که هر کدام از زوایای آن نیاز به توصیف و تحلیل دارد.

آثار فردی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی این رویداد آنقدر بالا و مهم است که نباید به سادگی از آن گذر کرد و در این بین باید رسانه های مکتوب، مجازی و تصویری جهان شیعه توجه جدی‌تری به این رویداد داشته باشند.

اکتفا به چند گزارش، مصاحبه، خبر و عکس به هیچ وجه نمی تواند ابعاد این اجتماع چند میلیونی را نشان دهد. لذا باید رسانه های شیعه با استراتژی میان مدت و بلندمدت آثار، برکات و اتفاقات این اجتماع را بطور وسیع در سطح جهانی مطرح کنند.

شناخت عظمت واقتدار شیعه یکی از مهمترین ویژگی های بزرگ این اجتماع است که تاکنون از ظرفیت رسانه های شیعه برای آن بهره مند نشده ایم.

شبکه های ماهواره ای شیعیان، سایتها، شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب و… باید در این باره بسیار فعالانه تر و با برنامه ریزی بیشتری عمل نمایند. در این همایش بزرگ و استثنایی هویت شیعه بسیار تقویت شده و این باید از طریق رسانه ها به تمام شیعیان منتقل شود.

بسیار از اتفاقاتی که در این اجتماع روی می دهد چه به لحاظ فردی و چه به لحاظ اجتماعی برای خود شیعیان نیز شناخته نشده است.

اخلاص، از خود گذشتگی، ایثار، انفاق و دیگر ابعادی که در این همایش میلیونی روی می دهد و آثار معنوی زائران پس از بازگشت از این سفر به اطرافیان و جامعه باید با تکنیک های رسانه ای و ظرفیت نوع رسانه به مخاطبان شناسانده شود.

با گسترش هر سال اجتماع شیعیان در اربعین خصوصا امکان حضور شیعیان کشورهای مختلف باید منتظر تاثیر این رویداد در آینده نزدیک هم بر خود شیعیان وهم در کشورهای آنان باشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا