بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اردبیلی اربعین حسینی ساماندهی شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اردبیلی اربعین حسینی در استان اردبیل ساماندهی شدند.

 علی رحمتی ظهر روز۱۲ شهریور۹۵ در جلسه ستاد اربعین استان اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل استان اردبیل در قالب کمیته حمل و نقل و پشتیبانی ستاد اربعین استان اردبیل فعالیت می‌کند که فعالیت‌های ما در دو بخش پشتیبانی با کامیون و تریلی برای انتقال هدایای مردمی و وسایل مورد نیاز موکب اربعین اردبیل در کشور عراق است.

وی گفت: بخش دوم در رابطه با اعزام زائران از استان اردبیل است که سال گذشته ۳۷۱ دستگاه اتوبوس از استان اردبیل ۱۳ هزار نفر را به مرز ایلام و شلمچه منتقل کردند که در کنار اعزام به مرز عراق ۱۲۰ اتوبوس نیز زائران استان اردبیل را به مشهد انتقال دادند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل افزود: برای سالجاری نیز با ۳۲ شرکت مسافربری جلسه داشتیم و حدود ۲۵۰۰ نفر راننده برای این موضوع انتخاب و ساماندهی شدند که بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای اعزام زائران به مرزهای عراق آماده‌سازی شده و مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل استان اردبیل نیز این اتوبوس‌ها را بررسی کردند تا مشکلی از لحاظ فنی ایجاد نشود.

رحمتی تصریح کرد: ۵ دستگاه تریلی ۱۰ چرخ نیز برای انتقال کمک‌های مردمی برای زائران و وسایل مورد نیاز موکب اربعین اردبیل در استان دیوانیه عراق نیز آماده شده که در بخش پشتیبانی یاری‌رسان ستاد اربعین استان اردبیل خواهد بود.

در ادامه این جلسه رئیس کمیته اعزام ستاد اربعین استان اردبیل اظهار داشت: ثبت نام زائران اربعین حسینی در کشور از طریق اینترنتی ۱۶ مرداد شروع شده و در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر از کل کشور برای مراسم اربعین ثبت نام کردند که در استان اردبیل نیز تعداد ثبت‌نام کنندگان یک هزار و ۲۱۱ نفر بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا