شرایط جوی آرام در مرزهای چهارگانه و شهرهای کربلا و نجف

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و همچنین شهرهای نجف، ‌ کربلا و بصره، اظهار داشت: آسمان مهران فردا صاف، اواخر وقت افزایش ابر، گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه نیز آسمان مهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در مهران ۴۱ و ۲۵ درجه است.

وی افزود: در مرز خسروی آسمان فردا صاف خواهد بود، همچنین روز شنبه آسمان مرز خسروی (قصرشیرین) نیمه‌ابری در برخی ساعات وزش باد با احتمال بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در مرز خسروی ۳۸ و ۲۶ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در مرز شلمچه آسمان فردا صاف تا کمی ابری خواهد بود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در شلمچه ۳۹ و ۲۶ درجه خواهد بود.  

ضیائیان اظهار داشت: آسمان نجف فردا صاف تا کمی ابری خواهد بود و روز شنبه احتمال بارش خفیف در نجف وجود دارد؛ بیشینه دما فردا در نجف ۴۱ و ۲۳ درجه خواهد بود.

وی افزود: ‌آسمان کربلا فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در کربلا ۴۰ و ۲۴ درجه خواهد بود.  

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: همچنین آسمان بصره طی روزهای جمعه و شنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در بصره ۳۹ و ۲۶ درجه خواهد بود.

ضیاییان همچنین در تشریح وضعیت جوی دیگر مناطق کشور اظهار داشت: فردا در سواحل شمال و اردبیل افزایش نسبی دما داریم و از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر وزش باد شدید، بارش باران و کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت و در این مدت دریای خزر مواج می‌شود.

وی افزود: بعدازظهر شنبه و یکشنبه کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه و وزش باد شدید در شمال شرق و شرق کشور داریم که در زابل با گردوخاک همراه است.  

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده در برخی نقاط هرمزگان، کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.  

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی روزهای شنبه تا دوشنبه نیمه‌ابری است که ممکن است بعداز ظهر یکشنبه بارش خفیف باران داشته باشیم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۸ و ۱۷ درجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا