طریق یا حسین ، جایی که زائرها کنار جاده میخ‌کوب می‌‌شوند!

این‌جا خروجی شهر نجف است، همان‌جا که زائرهای پیاده کربلا کنار جاده میخ‌کوب می‌‌شوند. زل می‌زنند به تابلویی که نوشته‌ رویش دلت را می‌لرزاند: «طریق یا حسین علیه‌السلام»

این‌جا خروجی شهر نجف است، همان‌جا که زائرهای پیاده کربلا کنار جاده میخ‌کوب می‌‌شوند. زل می‌زنند به تابلویی که نوشته‌ رویش دلت را می‌لرزاند: «طریق یا حسین علیه‌السلام»

یک اربعین دیگر هم گذشت. شنیدن خاطرات پیاده روی سه چهار روزه اربعین، چیزی است که هر کسی می‌شنود آتش شوقش زبانه می‌گیرد. آه حسرتش سوزاننده‌تر می‌شود. مخصوصاً اگر امسال درگیر شرایط کرونایی هم شده باشد.

هر ساله در آستانه اربعین خاطرات پراکنده‌ای از پیاده روی اربعین در رسانه‌ها منتشر می‌شود. اما می‌توان گلچینی از این خاطرات را در یک کتاب مصور مشاهده کرد. خواندن ده‌ها خاطره‌ای که در این کتاب گردآوری شده است. هر کدام در کنار تصویری مرتبط قرار گرفته که دل را می‌برد به جاده نجف- کربلا یا همان طریق یاحسین!

در همین رابطه بخوانید:

طریق یا حسین

اسم کتاب هم از همین جاده گرفته شده است: «طریق یا حسین». جایی که اولین میله برق خودنمایی می‌کند و تا برسی به حرم اباعبدالله، باید هزار و چهار صد و خورده‌ای از آنها را پشت سر بگذاری.

این کتاب اولین کتاب خاطرات مصور سفر پیاده به کربلای معلی همراه با تصاویر زیبا از کربلا و زائران پیاده است.

خواندن این کتاب می‌تواند برای کسانی که تجربه حضور در آن پیاده روی را دارند، یادآور خاطرات شیرینی باشد که حلاوتشان هیچ وقت از زیر زبان آدم بیرون نخواهد رفت. کسانی هم که تا حالا توفیق حضور نداشته‌اند با خواندن این کتاب بیشتر حسرت خواهند خورد و البته عزمشان را برای توفیق یافتن بیشتر خواهند کرد.

 این کتاب ۸۰ صفحه‌ای محصول دو نوبت همراهی نویسنده، فاطمه صادقی با کاروان‌های دانشجویی است که مسیر نجف تا کربلا را طی کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از تصاویر کتاب را می‌بینید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا