عراق برای اربعین از هر کشور ۱۵۰۰ زائر می‌پذیرد اما…

ساعتی پیش عراق از پذیرش یک هزار و ۵۰۰ زائر از هر کشور برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داد که دبیر ستاد مرکزی اربعین، گفت: حتی اگر عراق هم زائر بپذیرد، ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه اعزام نخواهد داد.

امسال با توجه به شیوع کرونا و زیرساخت های عراق،مسؤولان این کشور از پذیرش زائر خارجی در ایام اربعین عذرخواهی کردند. با این وجود ساعتی پیش احمد ملا طلال،سخنگوی دولت عراق از پذیرش یک هزار و ۵۰۰ زائر از هر کشور خبر داد.مقرر شد در صورت درخواست کشورها،از هر کشور یک هزار و ۵۰۰ زائر به حماسه پیاده‌روی اربعین امسال حضور یابد.در همین رابطه، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی.با بیان اینکه ما تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی دولت عراق برای پذیرش زائر نداشتیم.

در همین رابطه بخوانید:

گفت: تا این لحظه دعوتنامه و اطلاعیه رسمی در این‌باره به ایران ارسال نشده است. همچنین سفیرعراق نیز تأکید کرده است که هیچ زائری امکان اعزام به آن کشور ندارد.وی با بیان اینکه در صورت پذیرش زائر از سوی طرف عراقی با توجه به وضعیت کرونا در دو کشور امکان اعزام زائر نیست گفت: حتی اگر عراق هم زائر بپذیرد؛

ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه اعزام نخواهد داد.همان طوری که اعلام کرده است، هرگونه تجمع و راهپیمایی و حتی حرکت به سوی مرزها ممنوع است.

نویسنده: فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا