عکس | از پشت لنز | مجموعه اول + لینک دانلود

عکس‌ قاب‌ ماندگاری است که هیچ وقت تغییر نمی‌کند و قاب‌های اربعین همیشه ماندگار می‌شود

عکس‌ قاب‌ ماندگاری است که هیچ وقت تغییر نمی‌کند و عکاسان هم ثبت کننده لحظاتی هستند که هرگز تکرار نخواهد شد. قاب‌های اربعین همیشه ماندگار می‌شود.

وقتی می‌گوییم عکس، تنها و تنها درباره یک فعالیت هنری صحبت نمی‌کنیم. بلکه در مورد نوع نگاه به پیرامون حرف می‌زنیم. نگاهی که شاید درون هر فردی متفاوت باشد و همان نگاه خاص، واقعه و اتفاقی را ثبت کند که در تاریخ ماندگار شود. افزون بر این مرور عکس‌ها همیشه مرور خاطرات است. خاطرات تصویری که هزاران حرف دارد.

در همین رابطه بخوانید:

هر عکاسی با در دست گرفتن دوربین خود تاثیر زمان و مکان را در نظر دارد. او می‌داند که در یک لحظه واقعه ای را ثبت می‌کند که در ماشین زمان غیر قابل بازگشت است.

گاهی خود ما نیز در شرایطی قرار می‌گیریم که می‌توانیم با همان تلفن همراه دستمان، ثبت کننده یک لحظه تاریخی و ماندگار شویم. حضور در مکان و زمان خاص به ما این نیرو و قابلیت را می‌بخشد که لحظات را ماندگارتر کنیم.

هنر ثبت زمان و مکان در اربعین

اربعین حماسه‌ای ماندگار است. هر ساله در یک زمان و مکان خاص، بزرگترین زنجیره انسانی در کیلومترها مسیر نجف به کربلا تشکیل می شود. زنجیره‌ای که به قلب‌ها پیوند می‌خورد و تا ابد ماندگار می‌شود.

حال آنکه، زبان هنر، خود می‌تواند موثرترین راه‌ برای انعکاس پیام جهانی اربعین به جهان باشد. زبانی که همه فهم است و نیازی به ترجمه ندارد.

تصویرگری، عکس بازتاب احساس و عواطف مردم به وجود حضرت سیدالشهداء(ع) کار ساده اما در عین حال ظریف است. نکته مهمی که می‌تواند نماد تداوم راهپیمایی اربعین با محوریت حماسه و مقاومت و ایثار باشد.

نباید از نظر دور داشت، عکس مستند نوعی جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی بدون روتوش است. ترکیب عشق به حسین(ع)، هنر عکس و عکاسی و نگاه متعالی به حماسه اربعین قادر به ثبت لحظات ماندگاری است که در ابعاد مختلف تاثیرگذار خواهد بود و تا همیشه در یادها می‌ماند.

فراموش  نباید کرد در طول تاریخ، برخی عکس‌ها بخش جدایی ناپذیر حافظه جمعی و فرهنگی شده‌اند. هنری که خود را به بهترین شکل در دستگاه سید الشهدا تعریف کند هرگز کهنه نخواهد شد و از بین رفتنی نیست.

در سالهای اخیر عکاسان زیادی در این مسیر هنر عکس خود را هدایت کردند و سعی داشتند با حضور خود در مسیر راهپیمایی اربعین لحظات ماندگاری را ثبت و ضبط کنند.

 

شما می‌توانید مجموعه تصاویر[۲۶ فریم] آقای حسن بیاتانی با کیفیت خوب را از اینجا دانلود کنید.

عکس اربعین

شما می‌توانید مجموعه تصاویر آقای حسن بیاتانی با کیفیت خوب را از اینجا دانلود کنید.

پیش نمایش عکس‌ها

عکس بیاتانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا