مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان: حماسه اربعین، بزرگترین همایش معنوی جهان بود

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان:

حماسه اربعین، بزرگترین همایش معنوی جهان بود /لزوم برنامه ریزی برای رفاه حال زائران ایرانی و پذیرایی از زائران سراسر دنیا در سال آینده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، عصر جمعه در همایش تجلیل از خادمین زائران اربعین حسینی در اهواز، با اشاره به حدیث معروف پیامبر در باره شهادت امام حسین(ع) اظهارداشت: پیامبر اکرم فرمود شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلب مؤمنان ایجاد می کند که خاموش شدنی نیست و در اربعین حسینی امسال این حرارت به زیبایی مشاهده شد.

 

وی ادامه داد: اربعین حسینی سال جاری دارای دو ویژگی مهم بود که می توان به خدمت خالصانه و خستگی ناپذیری خادمین زائران اشاره کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان چشم انداز اربعین در سال های آینده گفت: برای خدمت به زائران حسینی در سال های آینده باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که علاوه بر رفاه زائران ایرانی بتوان از زائران سراسر دنیا نیز پذیرایی کرد.

 

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان تصریح کرد: اربعین حسینی در سال جاری بزرگترین همایش معنوی جهان و موقعیتی مناسب برای انتشار حقایق معنوی و فکری شیعه بود.

 

وی با بیان این که رفت و آمد زائران حسینی امروز از مرزهایی انجام می شود که روزگاری محل شهادت جوانان شیعه بود، اظهارداشت: آسان شدن سفر به کربلا و زیارت ائمه مدفون در کشور عراق از برکات و نتایج خون شهدا است و باید قدر دان این نعمت بزرگ بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به کمبود منابع و امکانات رفاهی برای پذیرایی از زائران حسینی در اربعین سال جای گفت: اگرچه خوزستان در اربعین نتوانست آن گونه که در شأن زائران حسینی است از آنها پذیرایی کند اما در پایان با سربلندی از این حماسه بزرگ بیروsن آمد.

منبع:رسا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا