مستند | کربلا، این سوی مرز

معرفی مستند اربعینی کربلا، این سوی مرز

عشق و ارادت به امام حسین(علیه السلام) تمامی دلدادگان سرور و سالار شهیدان را از هر کشور و با هر رنگ و نژادی به دور خود جمع می‌کند.

مردم استان ایلام هرساله با آغاز محرم خود را برای میزبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) آماده می‌کنند تا نشان دهند مردم این دیار میزبانی شایسته برای پذیرائی از زائران امام حسین(علیه السلام) هستند.

در همین رابطه بخوانید:

در این ایام، مردم استان ایلام میزبان قدم‌های هزاران زائر اربعین ایرانی و سایر کشورهای مسلمان است. پس از پایان آئین باشکوه اربعین حسینی نیز میزبان قدم‌های زائرانی است که با تنی خسته و روحی صیقل داده شده از زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند.

بدون اغراق هر اربعین به تعداد حضور میلیون‌ها انسان، میلیون‌ها راوی و داستان و معجزه دارد. مسیری که برای هر کس یک مفهوم دارد و او را به یک شیوه رشد می‌دهد.

مستند «کربلا، این سوی مرز»

این مستند به نویسندگی و کارگردانی روح‌الله اکبری و تهیه‌کنندگی محمدرضا فریادی سال ۱۳۹۵ تولید شده است. همچنین این مجموعه مستند را معصومه شریفیان برای کانال اردو دوبله و زبانگردانی کرده است.

در مستند «کربلا، این سوی مرز» به روایت حضور مردم ایران و سایر کشورها برای حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و اربعین پرداخته می‌شود. همچنین به معرفی آداب و رسوم و شیوهٔ عزاداری مردم ایلام در اربعین حسینی اشاره می‌شود. عاشقانی که که از هیچ کاری برای خدمت رسانی به زائران دریغ نمی‌کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا