هافینگتون پست : زیارت اربعین عظیم ترین تجمع دینی جهان است

هافینگتون پست : زیارت اربعین عظیم ترین تجمع دینی جهان است روزنامه 'هافینگتون پست' با انتشار مقاله ای تحت عنوان 'بزرگترین اجتماع دینی جهان' تاکید کرد که زیارت اربعین امام حسین (ع) بزرگترین تجمع دینی در جهان محسوب می شود و این ویژگی باید در دایره المعارف ها ثبت شود .

این مقاله با برشمردن دلایلی می افزاید که زیارت اربعین امام حسین (ع) بزرگترین و با شکوه ترین تجمع دینی در جهان است و تاکید می کند شمار زائران اربعین حسینی پنج برابر شمار حجاج بیت الله الحرام و به مراتب مهمتر از جشنواره بزرگ 'کوم میلا' هندوها است که سه سال یکبار برگزار می شود.

این مقاله می افزاید: در این مراسم ۲۰۰ میلیون بسته غذایی در عراق طی مدت زیارت اربعین میان زائران توزیع می شود. به همین دلیل مراسم زیارت اربعین امام حسین (ع) باید در دایره المعارف رکوردهای جهانی ثبت شود.

نویسنده این مقاله مواردی را که موجب می شود از این مراسم در دایره المعارف ثبت رکوردها نام برده شود چنین بر شمرده است: بزرگترین تجمع انسانی، طولانی ترین سفره غذا در جهان، بزرگترین شمار داوطلبان برای حضور در یک واقعه.

نویسنده همچنین با انتقاد تند از رسانه های غربی این سوال را مطرح می کند که چگونه یک تظاهرات کوچک در لندن یا راه پیمایی چند صد نفری در هنگ کنگ یا تجمع محدود در روسیه پوشش داده می شود، اما بزرگترین تجمع مسالمت آمیز بشری در جهان به درستی در سطح بین المللی پوشش داده نمی شود.

نویسنده مقاله سوال می کند: آیا سیل خروشان زنان، مردان وکودکان را نمی بینید؟

در ادامه این مقاله آمده است: 'اگر می خواهید اسلام واقعی را بشناسید، باید به زیارت اربعین امام حسین (ع) بروید که مراسم و آیینی بی نظیر از ارزشهایی است که حضرت محمد(ص) برای مسلمانان به ارمغان آورده است' .

نویسنده می افزاید: این مراسم تناقض آشکار اسلام با تروریسم و گروه های تکفیری که امام حسین (ع) را در عاشورا به شهادت رساندند نشان می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا