پرچمی که به نشانه اسلام در پیاده‌روی اربعین بلند شده است، روز به روز برافراشته تر خواهد شد/اقتصاد مقاومتی را می‌توان در راهپیمایی اربعین دید

یادداشت احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

فضای اجتماعی، نوع دوستی و کمک کردن به هم در مسیر راهپیمایی اربعین، انسان را به یاد مدینه فاضله می‌اندازد. انسان در مسیر راهپیمایی اربعین، یک مدینه فاضله را لمس می‌کند.

همه در این مسیر به دنبال خدمت کردن به زائران امام حسین (ع) هستند که این خدمت با خلوص است و ای‌کاش همه روزها و همه سرزمین‌های اسلامی، این حس و حال را داشت، چون در این راهپیمایی، اسلام واقعی با تمام خصوصیت‌های رفتاری به ظهور درمی‌آید.

بسیاری از کارهای بزرگ با بودجه و اعتبارات فراوان ممکن است عملیاتی نشود اما در پیاده‌روی اربعین، بزرگترین اقدام مسلمانان با کمترین بودجه اتفاق می‌افتد. هرکس با کمترین امکاناتی که در اختیار دارد، تلاش می‌کند تا به زوار امام حسین (ع) خدمت کند. این همان اقتصاد مقاومتی است که در راهپیمایی اربعین می‌توان آن را دید.

راهپیمایی اربعین یک نمادی از مشارکت اجتماعی است و نشان می‌دهد که انسان می‌تواند برای مسائل معنوی، انگیزه کار کردن داشته باشد؛ آن هم کاری که خستگی‌ناپذیر است.

در این مسیر رفتارها و اتفاقاتی که شاید تصور آن هم امکانپذیر نباشد، رخ می‌دهد و می‌توان فهمید که انگیزه‌های الهی، عامل چنین رفتارهای خالصانه‌ای است. باید حسینی شوید تا در این مسیر قدم بردارید. همه کسانی که در این مسیر قدم می‌گذارند، با دعوت ابی عبدالله و شهدا راهی کربلا می‌شوند.

پرچمی که به نشانه اسلام در پیاده‌روی اربعین بلند شده است، روز به روز برافراشته‌تر خواهد شد. راهپیمایی کربلا توانسته است این حضور اجتماعی را به الگویی برای مناطق مختلف زیارتی تبدیل کند.

راهپیمایی اربعین بزرگترین تجمع مذهبی و غیرمذهبی دنیا بشمار می‌رود. در این مسیر آنقدر دلباختگی وجود دارد که مسائل امنیتی چندان اهمیتی پیدا نمی‌کند

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا