پیش بینی افزایش ۲.۵ برابری زائران اردبیلی پیاده روی اربعین/ پذیرایی ۲۵ هزار از زائران در موکب اربعین اردبیل

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: موکب اربعین استان اردبیل امسال نیز در استان دیوانیه عراق مستقر شده و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته به ۲۵ هزار نفر زائر اربعین حسینی خدمات‌رسانی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسفندیار هوشیار پیش از ظهر ۱۳ شهریور۹۵ در جلسه ستاد اربعین استان اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: از حدود ۶ ماه قبل دستور شروع به کار ستاد اربعین در وزارت کشور صادر شده است که در استان اردبیل نیز این ستاد از حدود یک ماه قبل و با ساماندهی ۱۳ کمیته فعالیت خود را آغاز کرده که امیدواریم امسال بهتر از سال گذشته در حوزه اعزام و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در استان دیوانیه عراق عمل کنیم.

وی گفت: کمیته‌های زیرگروه ستاد اربعین استان اردبیل جلسات خود را به منظور انجام موفق وظایف محوله از سوی ستاد برگزار کردند که یکی از اقدامات مهم که باید مدنظر فرمانداران و شهرداران استان اردبیل باشد، فضاسازی محیطی است تا شاهد اهدای نذورات به زائران اربعین حسینی توسط خیران در استان باشیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل افزود: امسال پیش‌بینی میکنیم تعداد ثبت‌نام کنندگان اربعین حسینی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده و به ۱۰ هزار نفر برسد که در کنار این موضوع موکب ستاد اربعین استان اردبیل در سال گذشته از ۱۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی در کشور عراق پذیرایی کرد که امسال به ۲۵ هزار نفر افزایش می‌یابد.

هوشیار تصریح کرد: ما امسال در کنار تغذیه باید اسکان ۲۵ هزار زائر را نیز فراهم کنیم که در این زمینه تامین چادر مورد نیاز، حمل و نقل ،تغذیه با دایر کردن آشپزخانه و همچنین سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدنظر است.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در رابطه با اعزام زائران با ویزا و بیمه صورت گرفته است و امیدواریم امسال نقاط ضعف ستاد اربعین استان اردبیل نسبت به سال گذشته با بهره‌مندی از تجربیات فعالیت این ستاد در سال گذشته کاهش یافته و بتوانیم خدمات مطلوب تری ارائه کنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا