چطور ویزای انفرادی اربعین بگیریم؟/ خاطره تلخ ویزای گروهی

 اغلب کسانی که سال گذشته برای سفر اربعین از طریق سامانه سماح اقدام کرده اند, به مشکل خاصی بر نخورده اند.  در عین حال  برخی هم به مشکل برخورده اند. خاطره زیر را یکی از مخاطبان برای ما فرستاده:

پیام های مخاطبین:

سال گذشته تجربه تلخی از گرفتن ویزای گروهی از سامانه سماح داشتم پس از پیدا کردن راه حل گرفتن ویزای انفرادی، برای رفاه حال زائران اربعین امام حسین آن را برای شما فرستادم تا منتشر کنید:

تجربه تلخ: سال گذشته بود که با ثبت نام در سامانه سماح درخواست ویزا کردیم  و چون کمتر از ۵ نفر بودیم در دفتر کارگزاری سازمان حج و زیارت یک گروه ۵ نفره شدیم و ویزا برای ما صادر شد. به هر سختی بود برنامه خودمون را هماهنگ کردیم که با هم به مرز برسیم که کار واقعا سختی بود . بالاخره با هر سختی با هم به مرز رسیدیم. ولی به یک باره در ازدحام مرز سرگروه را گم کردیم و تمام تلاش ما برای یافتنش نتیجه نداد و ما با کسانی که ویزا نداشتند هیچ فرقی نمی کردیم بعد از معطلی چند روزه در مرز بالاخره توانستیم با سختی از مرز عبور کنیم.
با توجه به این تجربه بسیار تلخ ، دنبال نحوه تهیه ویزا انفرادی بودم در کربلا در اربعین افراد زیادی ویزای انفرادی داشتند که اصلا در سماح ثبت نام نکرده بودند و بدون هیچ مشکلی از مرز عبور کرده بودند، نحوه تهیه ویزای انفرادی را میپرسیدم اغلب ساکن تهران و قم بودند و از دفاتر وابسته به سفارت اقدام می کردند ولی شرایط من متفاوت بود.

راه حل: فاصله من تا تهران و مرکز کشور خیلی زیاد بود با پرس و جو  توانستم دفتر اصلی صدور ویزا عراق در تهران را پیدا کنم که اتفاقا امکان صدور ویزای غیر حضوری برای ما شهرستانی ها را فراهم کرده بود.
باید ابتدا تماس گرفت و از ادامه روند صدور ویزای انفرادی مطمئن شد(شماره تماس در پایین) و سپس کافیه مدارک(گذرنامه دارای اعتبار ۶ ماهه +۲ قطعه عکس ۴*۳) و شماره تلفن و راه تماس خودتان را برای این دفتر در تهران پست کنید.این دفتر  پس از دریافت مدارک  با شما تماس میگیرند و شماره حساب می دهند وشما هزینه را واریز می کنید و پس از تایید واریز مبلغ فرآیند صدور ویزا شروع می شود و پس از صدور ویزا، آن را برای شما پست میکنند.
با توجه به اعتبار ۳ ماهه ویزای عراق شما می توانید حداکثر ۳ ماه قبل از سفر درخواست ویزای خودتان را بدهید .
البته به این نکته هم توجه کنید که هر چه به ایام اربعین نزدیک تر شوید به دلیل ازدحام سفارت عراق ویزای انفرادی صادر نمی کند پس هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است.

تلفن دفتر طلوع در تهران:
تلفن گویا:

۰۲۱۴۳۳۵۹  

تلفن:

۰۲۱۸۸۹۴۹۸۲۰-۲۲

موبایل:

۰۹۱۲۳۸۵۶۸۴۹


آدرس: تهران- ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر، کوچه شقایق، کوچه سوم، ساختمان اداری مسجد حضرت ولیعصر(عج)، پلاک ۵،طبقه اول، واحد ۱۳
کد پستی : ۱۵۹۳۸۳۳۴۸۴ گیرنده : سید یحیی حسینی

پیام ها و تجربیاتتان را به این آی دی @Arbaeen_Admin برای ما ارسال کنید.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا