تحلیل سردار سلیمانی از قدرت پیاده‌روی اربعین

سخنرانی سردار قاسم سلیمانی درباره «مانور بزرگ شیعی در اربعین»

سردار قاسم سلیمانی: قدرت‌نمایی مانور ۲۰ میلیونی اربعین، بیش از رژه مسلحانه است.

مانور بزرگ شیعی در اربعین

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنرانی تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ به بررسی و تحلیل اوضاع جهان اسلام و بایدها و نبایدها در این حوزه پرداخت که بخشی از این سخنان مهم و راهبردی با موضوع «مانور بزرگ شیعی در اربعین» مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است.

در همین رابطه بخوانید:

این مانور ۲۰ میلیونی در اربعین امام حسین(علیه السلام) که در کنار عربستان انجام گرفت و راهپیمایی انجام دادند، قابل وصف نیست. بعضی وقت‌ها آدم‌های عادی که فکرش هم نمی‌کنیم یک حرف‌های جامعی می‌زنند.

قدرت‌نمایی اربعین بیش از رژه مسلحانه‌

از یکی سوال کردند راهپیمایی چگونه بود گفت من از شما سوال دارم. طرف هم ایرانی بود، جواب داد: «شما به من بگویید کدام سلطان در دنیا هست که بتواند ۲۰ تا ۲۵ میلیون آدم را با خرج خودشان با پای پیاده و سمت خودش بسیج کند و کسی هم ذره‌ای احساس کمبود نکند؟ هیچ سلطانی، ملکی، رئیس جمهوری، هیچ اقتداری در جهان وجود دارد؟» و خودش جواب داد: «بله! ‌یک سلطان این کار را کرد و امام حسین(علیه السلام) بود.»

این قدرت ما است. این تظاهر مذهبی دینی شیعه ۲۰ میلیونی، این قدرت‌نمایی ما بیش از رژه مسلحانه‌ای است که می‌رود هواپیماها و تانک‌ها و توپ‌ها را که همه به حق هم هست، به نمایش بگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا