آغاز راهپیمایی اربعین

تصاویر اولین زائران عراقی اربعین۱۴۴۳

هرساله مردم شهرهای عراق از مسیرهای دور و نزدیک در آستانه اربعین حسینی با پای پیاده برای حضور در مراسم اربعین حسینی به سوی کربلا حرکت می‌کنند تا در روز اربعین و البته قبل از آن در این قطعه از بهشت حضور داشته و به زیارت ارباب مشرف شوند.

در همین رابطه بخوانید:

امروز ۲۲ محرم الحرام ۱۴۴۳ است. در حالی که کمتر از ۳۰ روز به اربعین شهادت امام حسین(علیه‌السلام) باقی مانده. ولی هنوز وضعیت اعزام زوار خارجی به کشور عراق به طور کامل مشخص نیست.

 

آغاز حرکت اولین زائران عراقی

در حالی که برخی مردم عراق پیاده و با همراه داشتن پرچم‌هایی مزین به نام امام حسین(علیه‌السلام) به سوی شهر کربلا به راه افتاده‌اند. اولین زائران عراقی از جنوبی‌ترین نقطه عراق (راس الپیشه فاو) پیاده‌روی اربعین را آغاز کردند.

اولین زائران عراقیاولین زائران عراقیاولین زائران عراقی

یکی دیگر از گروه‌های زائران اربعین که هر ساله به زیارت امام حسین(علیه‌السلام) مشرف می‌شوند، زائران شهر بصره هستند. اهالی بصره حدود یک ماه قبل از اربعین حرکت خود را آغاز می‌کنند تا در ایام اربعین به کربلا برسند.

از بصره تا کربلا حدود ۵۲۰ کیلومتر است. این زائران برای رسیدن به حرم اباعبدالله(علیه‌السلام) در اربعین، باید با پای پیاده بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند و با سایر زوار همراه شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا