آمار نهایی و رسمی زائران ایرانی اربعین سال ۹۲ اعلام شد/ پیش‌بینی حضور یک میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی سال آینده در کربلا

محسن نظافتی، سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج با اشاره به آمارهای غیررسمی که از سوی مسؤولان عراقی درباره تعداد زائران ایرانی گفته شده بود گفت: رییس حج و زیارت آمارهای زائران ایرانی را به درستی حدود پانصد هزار نفر اعلام کرده بودند، اما آمارهای اعلامی از سوی عراقی‌ها صحت نداشت.
 

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی آمارهای زائران ایرانی را یکبار یک و نیم میلیون نفر و در جای دیگر ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود که این آمار صحت نداشت، ابراز کرد: در ایام اربعین ۴۸۰ هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی عازم عراق شدند.

 

سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: آمار ارائه شده براساس اداره گذرنامه مرزها و تعداد خروجی‌ها به ثبت رسیده و کاملا صحیح است.

 

همچنین سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تعداد زائران ایرانی در اربعین امسال(۹۲) به حدود دو برابر نسبت به سال گذشته(۹۱) افزایش یافته است و پیش بینی می‌‌شود در سال آینده به حدود یک میلیون زائر برسد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ستاد اربعین با عنوان مناسبت‌های ویژه با رویکرد اربعین در سازمان حج و زیارت تشکیل می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری حج
 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا