آموزش لهجه عراقی برای اربعین

آموزش این قسمت: چند کیلومتر دیگر باید پیاده برویم؟

آموزش لهجه عراقی برای اربعین

یکی از مواردی که زائران ایرانی در سفر اربعین به آن نیاز دارند، آموزش لهجه عراقی است. زبان عربی با توجه به گستردگی‌هایی که دارد، دارای لهجه‌های متعددی است. از لهجه حجازی(لهجه مردم عربستان) تا لهجه لبنانی و عدنی(لهجه مردم یمن). با این که همه این زبان‌ها در اصل عربی هستند، اما تفاوت‌هایی در لهجه دارند. در این بین، لهجه عراقی با توجه به نزدیک بودن به کشور ما بیشتر مورد نیاز است. سفر اربعین هم یکی از بهانه‌های دیگر است که آموزش این لهجه را با اهمیت بیشتری مواجه کرده است.

راهپیمایی اربعین فرصت بسیار خوبی برای کنار هم قرار گرفتن و برقراری ارتباط بین افراد از نقاط متعدد جهان است. افرادی به زبان و نژاد و حتی ادیان متفاوت. کسانی که این سفر را تجربه کرده‌اند به خوبی می‌دانند که توانایی در ارتباط گرفتن با همسفران غیرهم‌زبان و به ویژه میزبانان عراقی، علاوه بر برطرف کردن مشکلات و سوالات احتمالی، خالی از لطف نیست.

در این پست و پست‌های بعدی که در دسته‌بندی کوله پشتی سایت قرار می‌گیرد، ویدیوهایی کوتاه از آموزش لهجه عراقی برای اربعین را منتشر می‌کنیم. جملات و سوالات کاربردی که ممکن است در طریق، موکب‌ها یا در حرم به آنها نیاز پیدا کنیم.

این ویدیوها توسط سرکار خانم زهرا کثیری تدریس می‌شود.

بخش اول: بِالطریق

آموزش این قسمت از لهجه عراقی: چند کیلومتر دیگر باید پیاده برویم؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا