احداث دو زائرسرای مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه

احداث دو زائرسرای مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ساخت دو زایرسرای مجهز با مشارکت بخش خصوصی در دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، ˈناصر خدر نژادˈ روز جمعه در همایش تجلیل از خادمان زایران اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی رفاهی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز با غیرقابل قبول خواندن امکانات پذیرایی و اسکان زایران کشورمان در دو مرز شلمچه و چذابه افزود: با وجود آنکه دو مرز از سه مرز مجاز کشور برای تردد زایران در استان خوزستان می‌باشد ولی امکانات این دو مرز مناسب شان و جایگاه زایران نیست.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده ۴۰کیلومتری الوان (عبدالخان) به مرز چذابه گفت: کیفیت این جاده بسیار نامناسب است و باید با تعامل با دستگاههای ذیربط این جاده دسترسی به مرز چذابه در ۸۰کیلومتری شمال غرب اهواز بهسازی و نقاط حادثه خیز آن حذف شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در سازمان متبوع خود به منظور خدمات رسانی بهتر با زایران اربعین شهادت امام حسین (ع) افزود: با توجه به خیل عظیم زایران اربعین حسینی، سازمان حج و زیارت نگاه ویژه ای به اعزام و انتقال زایران به شهرهای مقدس عراق بویژه کربلا دارد.

خدرنژاد افزود: در اربعین سال آینده برنامه ریزی منسجم‌تر و هماهنگی‌تری برای اعزام زایران ایرانی از سوی سازمان حج و زیارت صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به شور و اشتیاق وصف ناپذیر زایران ایرانی برای رساندن خود به کربلا در اربعین حسینی ابراز امیدواری کرد با انسجام بهتر سال آینده شاهد حماسه اربعین حسینی عظیم‌تری باشیم و امکانات بیشتر برای اعزام زایران به کربلا مهیا شود.

خدرنژاد با تجلیل از خادمان به زایران اربعین حسینی اظهار داشت: هیچکس بجز آقا امام حسین (ع) نمی‌تواند از شما خادمان زایران تقدیر کند چون شما با عشق و خلوص به زایران خدمت کردید.

وی گفت: خوشبختانه با وجود اعزام زیادی از زایران اربعین حسینی به کربلا، هیچ اتفاق ناگواری برای زایران پیش نیامد.

در این مراسم ˈناصر حویزاویˈ مدیر حج و زیارت خوزستان با تجلیل از خادمان زایران اربعین حسینی اظهار داشت: در اربعین امسال ۲۵۰هزار زایر از طریق دو مرز شلمچه و چذابه به کربلا اعزام شدند.

وی از نماینده ولی فقیه در خوزستان، مرزبانی، فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان، هلال احمر و شهرداران منطقه در خدمت به زایران اربعین حسینی تقدیر کرد.

حجت الاسلام ˈ سید ابوالحسن حسن زادهˈ امام جمعه موقت اهواز، خستگی ناپذیری و تلاش مخلصانه و بی منت را ویژگی‌های خادمان زایران اربعین حسینی در خوزستان توصیف و ابراز امیدواری کرد در اربعین سال آینده شاهد خلق حماسه عظیم‌تری باشیم.

وی گفت: باید استان خوزستان به مرکزی برای اعزام زایران اربعین حسینی از سراسر جهان تبدیل شود ولی باید در یک تلاش جمعی این امکان را فراهم کرد.

در پایان این همایش از ۱۵۰نفر از خادمان زایران اربعین حسینی با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری حج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا