اربعین در «نیویورک تایمز»

معرفی مراسم اربعین در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»

اربعین در «نیویورک تایمز»

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار تصاویری، از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگ‌ترین تجمع سازمان‌یافته انسانی جهان نام برده است.

مراسم اربعین حسینی که هرساله با حضور میلیون‌ها زائر از گوشه و کنار جهان برگزار می‌شود، سوژه خبری روزنامه «نیویورک تایمز» در آخرین روزهای سال میلادی ۲۰۲۰ شد.

این روزنامه در بخش گردشگری خود با انتشار تصاویری از برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، این گردهم‌آیی را به عنوان بزرگ‌ترین تجمع نظم‌یافته انسانی در جهان معرفی کرده است.

در بخشی از این گزارش مراسم اربعین به عنوان مراسم بزرگداشت شهادت یکی از رهبران بزرگ جهان اسلام نام برده است. همچنین تصاویری از حضور خیل عزاداران در کربلای معلی را نشان داده است و بر این عکس‌ها نام «حج شیعه در کربلا» گذاشته و اعلام کرده عکس‌های اربعین حسینی از میان صدها عکس حیرت‌انگیز و جالب انتخاب شده‌اند. این عکس‌ها لحظه‌های مهمی را که بشریت در طول سال جاری سپری کرده است، ثبت کرده‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

این روزنامه بزرگ‌داشت شهادت حسین بن علی(ع) پس از هزاران سال را داستان غم‌انگیز و تأثیرگذار شیعیان توصیف کرده که مانند نوای مسیح در جهان طنین انداز شده. در ادامه می‌نویسد: اربعین نمایش چشم‌گیری از عزاداری و حزن مذهبی برای نواده پیامبر اسلام است که هزاران سال قبل در این منطقه به شهادت رسید. کربلای معلی مرکز این اجتماع انسانی است.

سنت مهمان‌نوازی عراقی‌ها و پذیرایی از حاضران در رویداد اربعین و تصاویری از چگونگی عزاداری در این مراسم از دیگر نکاتی است که نیویورک تایمز در ادامه تصاویر برای خوانندگان خود تشریح کرده است.

منبع: پایگاه تخصصی امام حسین(علیه السلام)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا