اربعین نماد اتحاد مسلمانان علیه صهیونیسم جهانی

اربعین نماد اتحاد مسلمانان علیه صهیونیسم جهانی

عضو انجمن علمای مسلمان در لبنان از مسلمانان خواست؛ اربعین حسینی را به عنوان روز وحدت میان آزادگان جهان از همه نژادها و ادیان در برابر مستکبران قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ “ماهر مزهر” عضو انجمن علمای مسلمان در لبنان گفت: مسلمانان باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی، اتحاد خود را بیشتر کنند و رژیم صهیونیستی را تنها دشمن خود بدانند.

شیخ مزهر تاکید کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان محبت امام حسین علیه السلام را در دل می پرورانند زیرا امام حسین (ع) با ذلت و کرنش در برابر ظلم مبارزه کرد و با رقم زدن واقعه کربلا درس آزادگی به بشریت آموخت.

وی با تشبیه مسلمانان به سرنشینان کشتی که غرق شدن یک نفر مساوی با غرق شدن همگان است، تاکید کرد: دشمن همه مسلمانان را هدف قرار داده و برایش شیعه و سنی فرقی نمی کند، همچنان که در حمله به لبنان مسیحی و شیعه و سنی و دروزی را هدف بمباران قرار داد.

عضو انجمن علمای مسلمان در لبنان افزود: جنبش امام حسین (ع) برای نشان دادن اهمیت قیام علیه حاکم ظالم و متعلق به همه بشریت و برای حفظ مصالح اسلام و نه مصالح دنیوی بود.

شیخ مزهر مهم ترین درس اربعین و قیام امام حسین (ع) را اثبات این آیه قرآن دانست که وعده داده گروه اندک مومنان در صورت توکل برخدا می توانند بر گروه بزرگی که برخدا توکل ندارند پیروز شوند.

وی از مسلمانان خواست مانند امام حسین (ع) با کنار نهادن اختلافات و با هدف اصلاح، علیه ظالمان و مفسدان قیام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا