اعزام ۳۴۷ مبلغ از استان سمنان به مراسم پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران از اعزام ۸۲۷ مبلغ بومی و غیربومی استان در ایام اربعین سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴۷ مبلغ به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

او افزود: ۴۸۰ مبلغ طی ایام اربعین در سطح استان اعزام می‌شوندکه از بین این تعداد روحانیان اعزامی، ۲۵ خطیب ویژه در طول ایام اربعین برنامه‌های تبلیغی خود را اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه از میان ۴۸۰ مبلغ اعزامی ویژه اربعین ۳۵۰ نفر بومی هستند، ابراز داشت: این تعداد شامل ۲۸۷ نفر مبلغ مرد و ۱۰۵ نفر مبلغ زن است.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه ۴۲ خطیبان ویژه در طول اربعین برنامه‌های تبلیغی خود را در سطح استان پیاده خواهند کرد، تأکید داشت: در این ایام ۸۸ مبلغ غیربومی نیز در سطح استان اعزام خواهند شد.

او با اشاره به اینکه  از مجموع ۸۸ مبلغ اعزامی غیربومی ۷۵ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند،گفت: این مبلغان از قم و مشهد اعزام می‌شوند و در سطح شهرستان‌های استان برنامه‌های تبلیغی ویژه اربعین را با موضوعات مختلفی، چون سبک زندگی اسلامی، مسائل مرتبط با اربعین، شبهات دینی، احکام و فرایض دینی، امربه‌معروف، قیام اباعبدالله (ع) و … اجرا خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه قریب به ۳۴۷ مبلغ نیز از استان سمنان به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند، افزود: این افراد نیز اقدامات فرهنگی و ترویجی و تبلیغی را در طول مسیر نجف به کربلا و همچنین موکب‌های استان مستقر در نجف و کربلا بر عهده خواهند داشت.

حجت‌الاسلام علی شکری اربعین ویترینی از حضور و مشارکت مردم درصحنه‌های مختلف است، تأکید داشت: باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را برد که در این راستا مبلغان مواردی، چون آداب زیارت، احترام به کشور میزبان، فرهنگ و قوانین عراق و ضرورت حفظ وحدت و همچنین شبهات دینی، مسائل اعتقادی و غیره را تبیین می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا