اعلام شعارهای مراسم اربعین ۹۴ در عراق

http://www.farhangnews.ir/content/135021

شعارهای مراسم بزرگ و میلیونی اربعین حسینی عراق در سال ۹۴ مشخص شد.دو شعار اصلی «هیهات مناالذله» و «رحما بینهم» شعارهایی هستند که در طراحی‌ محصولات مختلف فرهنگی، موکب‌آرایی‌ها، تولید پرچم‌ها و بنرها و … به کار گرفته خواهند شد.
 

به گزارش فرهنگ نیوز، شعارهای مراسم اربعین ۹۴ در عراق در تازه‌ترین جلسه‌ای که با حضور مسئولان ایرانی و عراقی عضو ستاد مرکزی اربعین ۹۴ به میزبانی موسسه نجف عراق در شهر مقدس نجف اشرف برگزار شد، مشخص گردید.

دو شعار اصلی «هیهات مناالذله» و «رحما بینهم» شعارهایی هستند که در طراحی‌ محصولات مختلف فرهنگی، موکب‌آرایی‌ها، تولید پرچم‌ها و بنرها و … به کار گرفته خواهند شد.

براساس این گزارش، شعار «هیهات مناالذله» در راستای ظلم‌ستیزی و مقابله با دشمنان اسلام، چه در قالب نیروهای استکباری و استعماری و چه در لباس تکفیری‌ها و سلفی‌ها و شعار «رحما بینهم» در جهت مهربانی با برادران مسلمان در سراسر دنیا برای مراسم میلیونی و جهانی اربعین حسینی در عراق در نظر گرفته شده است.

در این جلسه، همچنین دو شعار اعتقادی با مضامین صبر و استقامت و اهمیت نماز در کلام امام حسین علیه‌السلام به تصویب رسید. «صبرا یا بنی‌الکرام» و «انی احب الصلوه» شعارهای اعتقادی این مراسم بزرگ خواهند بود.

اربعین حسینی، همه ساله با حضور چند میلیونی مسلمانان از سراسر دنیا در عراق همراه است. ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، یاد او را با راهپیمایی و پیاده‌روی در مسیرهای منتهی به کربلای معلی گرامی می‌دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا