افزایش هزینه پیاده روی اربعین به جای کاهش هزینه/ بیمه اربعین ابتدا اجباری شد، سپس گران شد

هزینه ویزا که سال پیش ۳۰ دلار بود امسال معادل ریالی ۴۰ دلار که و به نرخ آزاد روزانه محاسبه می شود و دولت حاضر نشد ارز با نرخ دولتی به زائران اربعین بدهد

بیمه اربعین که در سال گذشته حذف شده بود به یکباره اجباری شد و هزینه آن از  مبلغ  ۱۵ هزارتومان با ۷۶ درصد افزیش ۲۵،۹۰۰ تومان شد.همچینین حق الزحمه کارگزای به ازای هر ویزا ۱۰ هزار تومان مشخص شد.

 واکنش مردم چیست؟  + فیلم
 بسیاری از زوار اربعین حسینی میگویند اثر فرهنگی و تربیتی این پیاده روی بر روی جوانان صدها برابر بسیاری از کارهای فرهنگی و آموزشی که  دولت برای فرهنگ و دین میکند. بنابراین صرفنظر کردن دولت از درآمد حاصل از زیارت اربعین و حتی تقبل بخشی از هزینه های آن را باید به عنوان بزرگترین سرمایه گزاری هر دولتی در عرصۀ  فرهنگ به حساب آورد.

سند(فیلم)
https://telegram.me/ArbaeenIR/663

 این در حالی است که برخی از مردم  با توجه به برنامه ریزی دولت برای دو میلیون زائر در حالی که طبق اعلام رسمی مسئولین عراقی سال گذشته ۳ میلیون زائر ایران به زیارت اربعین مشرف شدند حدس میزنند که دولت سعی میکند با افزایش هزینه های اربعین، تا حدی از افزایش جمعیت زوار اربعین جلوگیری کند. غافل از اینکه دود افزایش هزینه های زیارت به چشم مستضعفین – که به فرمودۀ امام خمینی صاحبان اصلی انقلاب هستند- میرود.

آیا در زمانی که مردم عراق به عشق امام حسین(ع) اغلب هزینه های زیارت اربعین را به صفر نزدیک کرده اند،  صحیح است که دولت جمهوری اسلامی ایران به جای کم کردن و حذف هزینه های زائد زیارت، آن را افزایش دهد؟!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا