برگزاری اولین شب خاطره پیاده روی اربعین با حضور پناهیان

برگزاری اولین شب خاطره پیاده روی اربعین با حضور پناهیان

 

اولین شب خاطره پیاده‌روی اربعین با حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پنج شنبه ۱۸/ ۱۲/ ۹۰ در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

اولین شب خاطره پیاده روی میلیونی اربعین حسینی
حضور گروه‌های مختلف دانشجویی و فرهنگی در مراسم پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا، موجب شد تا برخی از تشکل‌های فعال در برنامه پیاده‌روی اربعین، شب خاطره‌ای را با هدف بازگو کردن حال و هوای معنوی خاص در این برنامه برگزار کنند.

 
 
در این شب خاطره حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام ابوفاطمه (رئیس موکب شباب منتظر) استاد نجابتی (گرافیست) و استاد نفر (موسیقی) و برخی دیگر از حاضرین در پیاده‌روی اربعین امسال به بیان خاطرات شیرین خود از این سفر معنوی خواهند پرداخت.
 
در سال‌های پس از سقوط صدام، شیعیان عراق، با تاسی به زینب کبری علیها سلام، ایام اربعین با پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند که این امر موجب می‌شود بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان که جمعیتی بالغ بر شانزده میلیون نفر را شامل می‌شود، گرد حرم سید الشهدا علیه السلام بوجود بیاید.
 
این در حالی است که در مسیر طولانی پیاده روی به سمت کربلا از شهرهای مختلف عراق، ایستگاه‌های صلواتی خودجوش، برای پذیرایی از زائرین تشکیل می‌شود که هر ساله صحنه‌های عجیب، معنوی و خاطره‌انگیزی را برای زائرین به وجود می‌آورد.
 
در شرایطی که در سال‌های اخیر، حضور زائرین ایرانی در این مراسم معنوی بسیار اندک بوده است، تشکل‌های دانشجویی ایرانی فعال در اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین، با برگزاری این شب خاطره به دنبال گسترش و همه‌گیر کردن موضوع پیاده روی اربعین به سمت کربلا هستند.
 
اولین شب خاطره اربعین پنجشنبه هفته جاری ساعت ۱۹ در تالار فارابی دانشگاه هنر واقع در خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از چهارراه ولیعصر(عج) روبروی خیابان بزرگمهر با حضور وسخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار خواهد شد.

منبع:فارس،رجا،جهان،مشرق،نسیم آنلاین،خبرنامه دانشجویان ایران

 
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا