بهره‌برداری از زائرسرای چزابه تا اربعین/ اجرای ۱۰ پروژه خدماتی زائران عتبات عالیات

عملیات احداث زائرسرای ۳ هزار نفری چزابه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر آغاز شد این پروژه یکی از ۱۰ پروژه‌ای است که سازمان حج و زیارت در راستای توسعه خدمات رفاهی زائران عتبات عالیات قرار است انجام دهد.

بهره‌برداری از زائرسرای چزابه تا اربعین/ اجرای ۱۰ پروژه خدماتی زائران عتبات عالیات

عملیات احداث زائرسرای ۳ هزار نفری چزابه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر آغاز شد این پروژه یکی از ۱۰ پروژه‌ای است که سازمان حج و زیارت در راستای توسعه خدمات رفاهی زائران عتبات عالیات قرار است انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عملیات اجرایی ساخت هتل سه ستاره در نقطه صفر مرزی شلمچه در ۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آیت الله موسوی جزائری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و مقتدایی استاندار خوزستان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این آیین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و زوار عراقی در این نقطه که یکی از کانون‌های مهم تردد زوار است لازم است.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: با ساخت هتل، زمینه لازم برای ایجاد امکانات جنبی و خدمات رسانی مطلوب به زوار ایرانی و عراقی فراهم می‌شود.

وی گفت: به تازگی مذاکراتی با مقامات عراقی برای ایجاد تسهیلات لازم بهداشتی برای زوار عتبات عالیات صورت گرفته است.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: مسئولان عراقی قول داده اند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار، امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی افزود: امکانات بهداشتی و خدماتی در کربلای معلی تاحدود زیادی فراهم شده و تلاش بر این است که این امکانات در نجف اشرف نیز فراهم شوند.

وی گفت: با فراهم کردن امکانات در شهرهای مقدس و مذهبی عراق و همچنین بسیج امکانات مرزی می‌توان سالانه شش تا هفت میلیون زائر ایرانی را به زیارت عتبات عالیات اعزام کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم گفت : تأسیس زائر سرای چزابه و هتل شلمچه با رویکرد بهبود خدمات دهی به زائران ایرانی در مرزهای شلمچه و چزابه برای عزیمت به عتبات عالیات بویژه در ایام خاص و مناسبت‌ها از جمله ایام اربعین و همچنین خدمات دهی به زائران و مسافران عراقی که از طریق این مرزهای وارد کشور خواهند شد، انجام می گیرد.

اوحدی افزود : این هتل با سرمایه گذاری عمده سرمایه گذاران خارجی از محبان اهل بیت و سرمایه گذاری ۲۰ درصدی شرکت توسعه و عمران امید زائر  با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت یک‌هزار نفر زائر در مدت دو سال ساخته می‌شود. فاز اول زائر سرای چزابه در ایام اربعین سال‌جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اوحدی  افزود: امید است این پروژه پس از دو سال در خدمت زائران قرار گیرد و سازمان حج و زیارت نیز تمهیدات لازم را برای تسریع در اجرای آن فراهم می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت از بهره برداری از فاز اول زائرسرای چزابه در ایام اربعین سال‌جاری با ظرفیت سه هزار نفر خبر داد.

سعید اوحدی عصر روز شنبه سوم خرداد  در آیین کلنگ زنی زائرسرای زائران عتبات در بستان در گفتگو با مردم و مسئولین این منطقه گفت: این سرزمین، سرزمین مقدسی است. در دوران اسارت زمانی که از آقای ابوترابی سید آزادگان سوال می کردیم که ایشان در کجا اسیر شدند، ایشان از تپه های الله‌اکبر نام می بردند که شاید در دو سه کیلومتری همین سرزمین واقع شده است، جایی که سید آزادگان در اوج مظلومیت و غربت به اسارت دشمن درآمدند.

اوحدی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدامات بزرگی در حوزه بازسازی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) در عراق انجام داده است، ما هم در سازمان حج و زیارت احساس کردیم باید قدمی در مسیر توسعه خدمات رفاهی به زائران اباعبدالله(ع) برداریم.

وی افزود: در این راستا شرکتی در سازمان حج و زیارت تحت عنوان «شرکت توسعه و عمران امید زائر» ثبت شد و این شرکت مبنایی در بحث سیاستگذاری در امر توسعه خدمات رفاهی به زائران شد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در ایام پایانی سال گذشته جلسه ای با بانک‌های کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور در مسیر توسعه خدمات رفاهی به زائران بهره جویی نماییم که شبکه بانکی کشور نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و شرکتی تحت عنوان «شرکت توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه» با سهامداری سه بانک بزرگ کشور، مجموعه توسعه اقتصادی عراق و شرکت امید زائر تشکیل شد تا توسعه زیر ساختهای رفاهی در داخل عراق و در مبادی ورودی کشور و مرزها را به عهده بگیرد.

اوحدی افزود: کلنگ هتل بزرگ شلمچه با نام «کوثر» با سرمایه گذاری یکی از محبان اهل بیت(ع) در کشور کویت و مشارکت شرکت امید زائر با حضور مقامات استان به زمین زده شد.

وی ادامه داد: ما شرکت امید زائر را در اسفند ماه به ثبت رساندیم، شرکت توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه را نیز هفته قبل به ثبت رساندیم و در این مدت کوتاه و در این روز مقدس کلنگ زائر سرای چزابه را به زمین می‌زنیم و این اقدام اولین قدم در مسیر توسعه زیرساخت‌های خدمات رفاهی به زائران حسینی(ع) خواهد بود.

منبع:خبرگزاری فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا