همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین

هفتمین همایش روایت راهیان

همایش تئاتر پیاده‌روی اربعین ، «روایت راهیان»

همایش روایت راهیان محصول مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی است. این مرکز هر سال همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین با اجرای گونه‌های مختلف نمایش در مسیر پیاده‌روی و مرز‌های خروجی ایران به عراق، ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) نشان می‌دهد.

همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» در ۸ قالب برگزار می‌شود. تعزیه (شبیه خوانی)، نمایش موکبی، نقالی، پرده خوانی، نمایش خیابانی، مقتل خوانی، سرود و شعر خوانی اجرا خواهد شد.

دبیران اجرایی و هنری

امجد جلالی و سید محمد مصطفی موتورچی طی احکامی جداگانه از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به عنوان دبیران اجرایی و هنری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» معرفی شدند.

هفتمین همایش روایت راهیان از ۵ الی ۱۵ شهریور برگزار خواهد شد. این همایش با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر اربعین در ایران و عراق برگزار می‌شود.

در متن احکام دبیران این رویداد خطاب به امید جلالی، سید محمد مصطفی موتورچی آمده است: «هنرمندان تئاتر به برکت نظام شکوهمند انقلاب اسلامی با استقبال و رونق چشمگیر مخاطبان، عرصه‌های نو و جدید را تجربه می‌کنند. این هنر با قدمت و جایگاه والا و اثربخش مبتنی بر اندیشه و معنا است که در تناسب با اهداف کلان فرهنگی و هنری ایران اسلامی و در یک افق و چشم‌انداز روشن، آینده شکوهمند را برای ما ترسیم خواهد کرد. همایش تئاتر پیاده‌روی اربعین یکی از عرصه‌های نو و جدیدی است که رفته رفته می‌رود تا به عنوان یک پدیده نوظهور در تئاتر آیینی کشور چشم‌انداز روشنی را برای مخاطبان حسینی خود ترسیم کند.

از این رو، نظر به تجربه و تخصص شما در عرصه هنرهای نمایشی و آیینی به موجب این احکام به عنوان «دبیران اجرایی و هنری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین» منصوب می‌‎شوید.
امید است با تکیه بر دانش، تعهد و مسئولیت‌شناسی خود در برگزاری موفق این همایش پیروز و موفق باشید.»

منبع: خبرگزاری ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا