تا حرم امام‌ حسین (ع) دویدیم

آن زیارتی که شب اربعین به همراه برادر کوچکم تا حرم امام‌ حسین (ع) دویدیم، بسیار برای من لذت‌بخش و تأثیرگذار بود.

یکی از برگزیدگان مسابقهٔ روایت اربعین من می‌نویسد: آن زیارتی که شب اربعین به همراه برادر کوچکم تا حرم امام‌ حسین (ع) دویدیم، بسیار برای من لذت‌بخش و تأثیرگذار بود.

arbaeen.ir با مرور خاطرات اربعین سال‌های اخیر به کمک مخاطبان خود؛ سعی کرد امسال حال و هوای معنوی این سفر معنوی و خاص را حفظ و  روزهای سخت فراق و لحظه‌های دلتنگی را سپری کند. چندی پیش هم نتایج مشارکت مخاطبان در این مسابقه اعلام شد.

در همین رابطه بخوانید:

معصومه بنکدار آفارانی یکی از برگزیدگان مسابقهٔ روایت اربعین من، نوجوان ۱۵ سالهٔ قمی است که تاکنون ۳ مرتبه در سال‌های ۹۵، ۹۷ و ۹۸ به سفر اربعین مشرف شده است.

او سفر سال ۹۷ خود را جذاب‌ترین سفر اربعینی خویش می‌داند، زیرا در این سفر در شب اربعین با برادر کوچک خود تا حرم امام‌حسین(ع) دویده‌اند و زیارت بی‌نظیری نصیب آنان شده است.

بنکدار آفارانی در گفت‌وگو با سایت اربعین می‌گوید: عموی بنده هر سال اربعین کاروانی را به سفر کربلا می‌برد. زمانی‌که از سفر باز می‌گشت، کلی خاطرات شیرین و زیبا برای بازگو کردن داشت که با بیان آن‌ها قند توی دل ما آب می‌کرد. سال ۹۴ که من هنوز قسمتم نشده بود به کربلا مشرف شوم. زمانی‌که برای بدرقهٔ کاروان عمویم رفته بودم، کلی اشک ریختم و از امام‌ حسین(ع) درخواست کردم مرا نیز بطلبد. سال بعد یعنی سال ۹۵، اباعبدالله(ع) عنایت کرده و اشک‌های من را قبول کرد و در اربعین مرا به حضور طلبید.

به اطراف نگاه می‌کردم. با امام‌حسین(ع) درد و دل می‌کردم. حسرت می‌خوردم که کاش همراه دوستم به زیارت امام ‌حسین (ع) آمده بودیم و از فضا لذت می‌بردیم. در کمال ناباوری، یک مرتبه از پایین پل دوستم را مشاهده کردم که با خانواده‌شان در حال آمدن هستند

عنایت امام‌ حسین(ع)

این نوجوان تعریف می‌کند: آن سال من با پدر و خواهرم مشرف شدیم. در آن سفر اکثر کاروانیان بیمار شدند. به لطف امام‌ حسین (ع)، من و خواهرم تا انتهای سفر سلامت بودیم. اتفاقی برایمان نیفتاد. این عنایت امام‌حسین(ع) بود، چون مادر ما کنارمان حضور نداشت که در صورت بیمار شدن از ما مراقبت و پرستاری کند. من و خواهرم هم کم‌سن بودیم.

وی در بیان یکی از خاطرات اربعینی خود، اظهار می‌کند: بنده دوستی داشتم که هر سال اربعین در کنار ما حضور داشت. زیارت اربعین را با یکدیگر بودیم. سال ۹۸ که به کربلا مشرف شدیم، شرایطی پیش آمد که خانواده‌های ما در روز اربعین به‌صورت مجزا به حرم امام‌حسین(ع) رفتند. من و دوستم خیلی دلمان می‌خواست کنار هم باشیم و دلمان با هم بود. در روز اربعین بنده روی پل تویرج ایستاده بودم و به اطراف نگاه می‌کردم. با امام‌حسین(ع) درد و دل می‌کردم و حسرت می‌خوردم که کاش همراه دوستم به زیارت امام‌حسین(ع) آمده بودیم و از فضا لذت می‌بردیم. در کمال ناباوری، یک مرتبه از پایین پل دوستم را مشاهده کردم که با خانواده‌شان در حال آمدن هستند. از دیدن یکدیگر بسیار خوشحال شدیم و باز هم مانند سال‌های گذشته در کنار یکدیگر به زیارت امام‌حسین(ع) رفتیم.

تا حرم امام حسین(ع) دویدیم …

این نوجوان قمی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از خاطرات بنده نیز مربوط به سال ۹۷ است که در شب اربعین، به همراه برادر کوچکم تا حرم امام‌ حسین (ع) دویدیم. آن زیارت بسیار برای من لذت‌بخش و تأثیرگذار بود.

بنکدار آفارانی در پایان عنوان می‌کند: زمانی که انسان یک مرتبه به سفر اربعین مشرف می‌شود، دیگر طاقت ندارد سال‌های آینده در شهر و دیار خود بماند. کسی که به اربعین نرفته شاید نتواند این جمله را درک کند. کسی که فقط یک بار اربعین را در جوار حرم اباعبدالله(ع) گذرانده باشد، متوجه می‌شود ماجرای اربعین و دلدادگی به این زیارت از چه قرار است.

وی درباره شرایط کرونایی امسال معتقد است: امسال که به‌دلیل کرونا نتوانستیم در ایام اربعین کربلا باشیم. در منزل ما مدام هر یک از اعضای خانواده روضه‌ای می‌خواند و از خاطرات سال‌های گذشته می‌گفت. دل همه‌مان به درد آمده بود. دل‌تنگی شدیدی بر قلب ما هجوم آورده بود که قابل وصف نیست. با دیدن تصاویر تلویزیونی مدام حسرت می‌خوردیم که چرا در چنین ایامی در خانه نشسته‌ایم و در جوار بارگاه امام‌ حسین(ع) نیستیم. امیدوارم سال‌های آینده مجدد قسمت همهٔ علاقمندان و آرزومندان شود. در پیاده‌روی اربعین حاضر شوند و از فضای معنوی آن لذت ببرند.

گفتگو: معصومه امینی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا