تهران| تمهیدات امنیتی ویژه‌ مراسم جاماندگان اربعین در شهرری اندیشیده شده است

تهران| تمهیدات امنیتی ویژه‌ مراسم جاماندگان اربعین در شهرری اندیشیده شده است

سرهنگ مهدی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) در شهرستان ری اظهار داشت: با توجه به برابری ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با زیارت امام حسین(ع) هر ساله در روز اربعین عاشقان اباعبداالله الحسین(ع) که از حضور در اربعین اصلی در نجف و کربلا جا می‌مانند به نیابت از زیارت امام حسین(ع) و به قصد رجاء از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده‌روی می‌کنند.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین به مقصد آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استقبال خیل عظیم جاماندگان روبه رو است و همواره بر عظمت کمّی و کیفی این پیاده‌روی افزوده می‌شود.

مسئول کمیته اجرایی و هماهنگی ستاد اربعین شهرستان ری بیان کرد: امسال ۸ کمیته تخصصی برای برگزاری هر چه بهتر این راهپیمایی درنظر گرفته شده که کمیته هماهنگی و اجرایی ستاد اربعین شهرستان ری برعهده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که در ذیل ستاد اربعین شهرستان در حال فعالیت است.

فخاری با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌ها و کمیته‌ها در میزبانی از زائران عبدالعظیم حسنی(ع) در روز اربعین بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود به منظور ارائه خدمات به جاماندگان اربعین و مشتاقان اهل بیت(ع) از حیث حمایت مادی و معنوی مورد استفاده قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدمات‌رسانی هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه در روز اربعین و در مسیر جاماندگان مقصد تمامی مشتاقان زیارت حرم عبدالعظیم (ع) است گفت: آستان مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در روز اربعین نقطه هدف برای زیارت می‌باشد لذا هماهنگی‌های لازم با مدیران و متولیان حرم صورت گرفته است‌.

مسئول کمیته اجرایی و هماهنگی ستاد اربعین شهرستان ری تصریح کرد: در این راستا به منظور تأمین نیروهای امنیتی و خدماتی به عنوان نیروهای کمک به مجموعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همچنین تفکیک جنسیتی مسیرها برای ورود زائران هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

فخاری افزود: در ورودی‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گیت‌های موردنیاز شناسایی و برای اجرا به کمیته پشتیبانی ارسال شد و بحث امنیتی نیز به بهترین شکل اجرایی شده تا از تراکم جمعیت در ورودی‌های حرم جلوگیری شود.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با کمیته ترافیک و حمل و نقل در خصوص محل پارک اتوبوس‌ها، تخلیه مسیرهای اصلی از خودرو به منظور سهولت رفت و آمد و برقراری امنیت نیز صورت گرفته است.

مسئول کمیته اجرایی و هماهنگی ستاد اربعین شهرستان ری سپس با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته فرهنگی و تبلیغی ستاد اربعین گفت: طرح‌های توجیهی فرهنگی به منظور طراحی و استقرار در مسیر‌های راهپیمایی پیشنهاد شده تا از این فضایی که در سطح شهرستان به وجود می‌آید ‌به بهترین شکل استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در موارد امنیتی با کمک مجموعه امنیت شهرستان، طرح امنیتی جامعی حتی از مبدأ حرکت‌ها شامل مبادی شهرستان‌های اطراف براساس توان نیروهای امنیتی و نظامی درنظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا