جانشین فرماندهی نیروی انتظامی مطرح کرد مدیریت یکپارچه برای ‌مراسم اربعین /‌ ایجاد امنیت برای اعزام زائران ‌به عتبات عالیات‌ / امنیت مطلوبی در مرز غرب کشور حاکم است‌

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940430001401

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی بر لزوم مدیریت یکپارچه در مراسم اربعین و تردد زوار در مرز مهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار اسکندر مومنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف بازدید از مرزهای غربی و بررسی امنیتی منطقه وارد استان ایلام شده که خوشبختانه با آمادگی و هوشیاری همه نیروهای امنیتی و انتظامی امنیت بسیار خوبی در مرزهای استان ایلام حاکم است.

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین و بررسی زیرساخت‌های مربوط به این قرارگاه گفت: در سال گذشته جمعیت میلیونی از مرز مهران به عتبات اعزام شدند و با توجه به محدود بودن زیرساخت‌ها و فقدان پیش‌بینی برای چنین شرایطی مشکلاتی برای زائران عزیز به وجود آمد.

وی ادامه داد: از سال گذشته بلافاصله بعد از مراسم اربعین تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شد و بخشی از این تمهیدات در حوزه نیروی انتظامی و بخشی در همکاری نیروی انتظامی با بخش‌های دیگری که متولی هستند، جلسات متعددی برگزار شد.

این فرمانده ارشد انتظامی اضافه کرد: دو موضوع برای سفرهای زیارتی اربعین بسیار مهم بوده که یکی از آن توسعه زیرساخت‌ها مانند جاده، کمربندی، ایجاد استراحتگاه‌ها برای زائرین است و موضوع دوم فراهم بودن وسیله نقلیه عمومی برای زائران است که سال گذشته مشکلات و کمبودهایی در این رابطه وجود داشت.

مومنی تصریح کرد: اعزام سازماندهی شده و کاروانی زائرین از مهم‌ترین نیازها بوده که بسیار کمک کننده در تسهیل سفرهای زیارتی به عتبات عالیات است که به طور جدی در دستور کار ناجا قرار دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا گفت: مدیریت یکپارچه و واحد در موضوع اربعین یکی از نیازها بوده که در جلسه امروز عصر در ایلام بحث و بررسی خواهد شد و تا آنجایی که امکان دارد و مقدورات ایجاد می‌کند تمهیدات لازم و تسهیلات لازم برای زائران اربعین فراهم کند تا زائران در کمال امنیت و آرامش به عتبات عالیات سفر کنند.

وی ادامه داد: نرخ جرم در استان ایلام نسبت به کل کشور بسیار پایین است، استان ایلام دارای مردمانی بسیار خوبی بوده و همکاری ویژه‌ای در حوزه امنیت داشته و خوشبختانه نرخ جرم با توجه جمعیت استان پایین است و جزء استان‌های کم‌جرم کشور است و امنیت بسیار خوبی در استان فراهم است.

این فرمانده ارشد انتظامی اضافه کرد: این استان دو کار بزرگ انجام می‌دهد که یکی حفظ امنیت خود و دیگری حفظ امنیت کشور است. با عنایت به وجود مرزهای این استان با کشور عراق نیروی انتظامی با همکاری مردم این استان این امنیت پایدار را حفظ کرده و جا دارد از مردم استان ایلام تشکر کنم.

مومنی تصریح کرد: با هوشیاری و آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی و در بازدیدی که از مرزهای منطقه داشتم امنیت خوبی از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرهای استان ایلام حاکم است و جا دارد از نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی به واسطه آمادگی لازم برای مراقبت از مرزهای غربی و استان ایلام تشکر کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا