در اربعین حسینی کربلا/امضای طومار برای معرفی واقعه کربلا به عنوان جنایت ضد‌بشری+تصاویر

در  اربعین حسینی کربلا/امضای طومار برای معرفی واقعه کربلا به عنوان جنایت ضد‌بشری+تصاویر

خبرگزاری فارس: میلیون‌ها زائر کربلای معلی با امضای یک طومار از سازمان ملل خواستند تا واقعه خونین عاشورای حسینی را یک جنایت ضد بشری و عاملان آن را پایه‌گذار تروریسم معرفی کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «نهرین‌نت»، میلیون‌ها نفر از زائران کربلای معنی از عراقی و غیر عراقی، ضمن شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع)، از سازمان‌های بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر خواستند تا واقعه خونین «طف» را که جنایتی علیه اهل بیت پیامبر (ص) بود، یک کشتار دسته جمعی و جنایت ضد بشری تلقی اعلام و عاملان آن نیز جنایتکار جنگی معرفی کنند.

خبرگزاری «الشیعیه» نیز تصاویری از این جمع‌آوری امضا منتشر کرد.

«افضل الشامی» معاون دبیرکل عتبات حسینی(حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام) گفت که عتبات حسینی مسئولیت اجرای این طرح ویژه را برعهده گرفته است تا جنایت خونین طف، علیه امام حسین (ع) و اهل بیت و اصحابش یک جنایت ضد بشری تلقی شود و عاملان آن جنایتکار جنگی معرفی شوند.

 

وی افزود: این جنایت که در حق امام حسین و اهل بیتش صورت گرفت، یک جنایت ضد انسانی است که در آن حتی کودکان شیرخواره نیز در امان نبودند. سازمان‌های بین‌المللی و فعال در زمینه حقوق بشر نیز باید عاملان این جنایت را جنایتکار جنگی و پایه‌گذاران تروریسمی بدانند که امروز در مقابل گوش و چشم جهانیان افراد بیگناه را به کام مرگ می‌کشاند.

 

شامی تصریح کرد: میلیون‌ها زائر در ورودی‌های شهر کربلا و داخل آن و حتی در صحن شریف امام حسین، با قلم و اثر انگشت خود طوماری را برای این درخواست از سازمان ملل امضا کرده‌اند و قرار است این طومار پس از جمع‌آوری امضا به سازمان ملل و سازمانهای فعال در زمینه حقوق بشر ارائه شود.

این در حالی است که «عثمان الغانمی» فرماندهی عملیات «فرات الاوسط» اعلام کرده است که تا دیروز نزدیک به ۱۸ میلیون زائر به کربلای معلی رسیده‌اند و نیروهای امنیتی نیز کمربندی امنیتی در اطراف آنها ایجاد کرده‌اند تا مانع اجرای حملات تروریستی علیه این زائران شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا