رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس: بدون ویزا به مرزهای ایران و عراق نروید

رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس:

بدون ویزا به مرزهای ایران و عراق نروید/ثبت نام برای پیاده روی اربعین در کارگزاری های سازمان حج و زیارت

سعید اوحدی در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: ستاد دائمی اربعین حسینی از روز شنبه در سازمان حج و زیارت تشکیل می‌شود و بر اساس برنامه نرم افزاری که در اختیار تمام کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد متقاضیان می‌توانند از روز شنبه برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان در صورت ثبت نام از خدمات پزشکی رایگان و بیمه برخوردار خواهند شد و زمان خروج آنها از مرز توسط کارگزاری‌ها به افراد اعلام می‌شود تا در مرزها شاهد تجمع زائران نباشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اسکان این زائران بر اساس تفاهم نامه‌ای که با راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده است در مرزها انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به موضوع صدور ویزا از سوی کشور عراق اشاره کرد و گفت: به تمام زائران توصیه می‌کنیم بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند چراکه در این ایام دلال‌ها از فرصت استفاده می‌کنند و ممکن است در مرزها وعده گرفتن ویزا به آنها داده شود که احتمال گم شدن پاسپورت‌ها در این صورت بیشتر است و از سوی دیگر ویزایی که از طرف دولت عراق صادر می‌شود با نام ویزای اضطراری ۸۲ دلار هزینه دارد اما در کشور زائران می‌توانند به راحتی با پرداخت ۴۰ دلار ویزای خود را دریافت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا