راهنمای بازگشت، سامانه ۱۸۳۷ و نقشه یاب

سامانه ۱۸۳۷ و نقشه‌یاب در روز اربعین امسال، خدمت‌رسان عزاداران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) خواهد بود و به سؤالات آن‌ها درباره مسیر، مترو، اتوبوس و اطلاعات مواکب پاسخ می‌دهد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمهیدات ویژه‌ای را برای سهولت در دسترسی عزاداران حسینی به مسیرهای پیاده‌روی اربعین، امکانات رفاهی و موکب‌ها در نظر گرفته است. حمیدرضا خونوئی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از این امکانات داد که شرح آن را در زیر می‌خوانید.

خونوئی با اشاره به تخمین حضور بیش از ۴ میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین پیش رو گفت: طول مسیر اصلی ۱۴ کیلومتر است که از میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) تعیین شده است؛ البته مشتاقان بسیاری از مسیر‌های فرعی نیز به مسیر پیاده‌روی می‌پیوندند. حدوداً ۲۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تهران زیر پای زائرین روز اربعین است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: با توجه به اینکه تراکم جمعیت از حدود ظهر روز اربعین در محدوده شهرری به شدت افزایش پیدا می‌کند، تلاش کردیم که امسال خدمات مجموعه‌ها تا اذان مغرب ادامه داشته باشد.

وی افزود: مردم در مسیر این پیاده‌روی موکب‌های فراوانی را جهت پذیرایی از زائران تدارک خواهند دید. این خدمات توسط هیأت‌ها، مساجد، گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی صورت می‌گیرد. برای دسترسی راحت زائرین به امکانات رفاهی و موکب‌ها در مسیر، سامانه‌ متمرکزی راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند فهرست و جزئیات این اماکن و مراکز را در نشانی map.farhangsara.ir مشاهده کنند.

خونوئی در خصوص موضوع حمل و نقل گفت: در بحث حمل و نقل نیز تمهیدات لازم با مترو، شرکت تاکسیرانی و اتوبوس‌های شهری در خصوص جابه‌جایی مسافران انجام شده است. همچنین ایستگاه‌های مترو در طول مسیر امکان برگشت به میدان امام حسین(ع) را فراهم می‌کنند. در مسیر راهپیمایی ۵ پارکینگ و توقف‌گاه تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شده است و ایستگاه‌های مترو واقع در مسیر پیاده‌روی از ابتدا تا انتهای روز اربعین به صورت رایگان در خدمت زائران خواهد بود که تمامی این نقاط از طریق سامانه مذکور، قابل رویت هستند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: همچنین اگر زائران سوالی درباره بازگشت مسیر، مترو، اتوبوس و مواکب دارند، با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند. سامانه تلفنی ۱۸۳۷ از روز شنبه ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ و در روز اربعین از ساعت ۶ تا ۲۰ پاسخگوی شهروندان در خصوص جزئیات برنامه راهپیمایی خواهد بود.

فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا