مستند «راه دل»

«راه دل» روایت حضور «مشتی اسماعیل»، روستایی نابینا، از راهپیمایی اربعین است.

«راه دل» روایت حضور «مشتی اسماعیل» در اربعین است.

مشتی اسماعیل پیرمرد زحمت کش و روشن دل کیاسری است. وی علی رغم این نابینایی که شاید محدودیت به حساب بیاید، نه تنها کارها و امور شخصی خود را انجام می‌دهد بلکه از عهده کارهایی برمی آید که حتی افراد سالم هم از انجام آن عاجز هستند. او از درخت بالا می‌رود و گردو می‌چیند. تمام مراحل آماده‌سازی زمینش برای کاشت برنج را خودش انجام می‌دهد. راه آبی را که دارد هرز می‌رود را فقط با حس شنوایی و لامسه می‌بندد. شاید اگر ندانیم که او نابیناست اصلا این موضوع را باور نکنیم.

در همین رابطه بخوانید:

مهدی زمان پور کیاسری این مستند را کارگردانی کرده است و به همراه سمیه زراعت‌کار تهیه کننده این اثر است. سید حسن سیدی پریشان آن را تصویربرداری، سید محمدصادق قاهری آن را صدابرداری، حسین نیکزاد آن را تدوین و حسن مهدوی آن را صداگذاری کرده است. «راه دل» به سفارش مرکز مستند سوره تهیه شده است.

مهدی زمانپور کیاسری، درباره‌ی مستند «راه دل» گفت: در این مستند همراه با مشتی اسماعیل، کاراکتر اصلی مستند «مشتی اسماعیل» به زیارت امام حسین(علیه‌السلام) در ایام اربعین می‌رویم و احوالات او در این سفر را روایت خواهیم کرد. او بر خلاف اصرار همسرش، با دوست و همراه همیشگی اش نصیر، پای در سفر پیاده روی اربعین می‌گذارد.

یار همیشگی مشتی اسماعیل

مهدی زمان‌پور مستند زندگی «مشتی اسماعیل» را ساخت که موفق شد در بیش از ۲۵ جشنواره‌ی داخلی و خارجی جایزه کسب کند.

طبق گفته مهدی زمان‌پور در این راه، همراه با نصیر، یار همیشگی مشتی اسماعیل، عازم سفر شدیم. با قرار دادن وی در موقعیت‌های مختلف، عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های مشتی اسماعیل را خلاقانه ثبت و ضبط کردیم. حاصل آن، مستند «راه دل» برای مشتی اسماعیل روشن دل شد.

برای دیدن فیلم «راه دل» ادامه را ببینید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا