رشد محتوای مرتبط با اربعین در فضای مجازی + عکس

با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی با رشد محتوای مرتبط با اربعین در فضای مجازی مواجه هستیم

عاشقان اباعبدالله به استقبال اربعین رفتند. با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی حال و هوای شبکه‌های اجتماعی رنگ و بوی پیاده‌روی اربعین حسینی گرفته است. گفته می‌شود با رشد محتوای مرتبط با اربعین در فضای مجازی مواجه هستیم.

این مهم به بزرگ‌تر شدن حلقه فعالیت‌ها در فضای مجازی برمی‌گردد.

گسترش ارتباطات و فعال شدن موضوع شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی شده است تا در سالهای اخیر موضوعات مختلف بیش از قبل رسانه‌ای شود.

در همین رابطه بخوانید:

نقش موثر این ارتباطات یا همان اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در امور مختلف به خوبی دیده می‌شود. یکی از این موضوعات انعکاس بزرگترین تجمع سالیانه بشر و زنجیره انسانی به نام راهپیمایی اربعین در فضای مجازی است.

در واقع می‌توان گفت بستر شبکه‌های اجتماعی «جابران زمان» شدند تا در معرفی زیبایی‌های مراسم باشکوه اربعین گام مهمی بردارند.

این مردم هستند که در اشاعه تجلی اربعین به مثابه یک فعال تبلیغاتی عمل کردند و از هیچ تلاشی برای نشان دادن زیبایی‌های این تجمع با شکوه دریغ نکردند.

قربانیان کرونایی اربعین

اما امسال شیوع ویروس کرونا موانعی را بر سر راه برگزاری هرساله مراسم راهپیمایی گذاشت. حالا این عاشقان اباعبدالله الحسین هستند که در عین سلامت خود را قربانی ویروس کرونا می‌دانند. قربانیانی که از حضور در مراسم جا ماندند.

در همین رابطه بخوانید:

البته این همه ماجرا نیست و همچنان بستر شبکه‌های اجتماعی برای نقل خاطرات، اشتراک‌گذاری عکس و فیلم و … از سالهای قبل پذیرای جابران زمان است.

این روزها و با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی حال و هوای شبکه‌های اجتماعی بیش از قبل رنگ و بوی پیاده‌روی اربعین حسینی گرفته است.

رشد قابل توجه محتوای مرتبط با اربعین در فضای مجازی

گفته می‌شود با رشد قابل توجه محتوای مرتبط با اربعین در فضای مجازی روبه رو هستیم.

نشانه‌های این حضور وقتی جدی‌تر می‌شود که محسن فینی زاده فعال رسانه‌ای در خصوص محتواهای اربعینی در فضای مجازی به آمار جالبی در اینباره اشاره می‌کند.

وی معتقد است توجه و تولید محتواهای مرتبط با اربعین در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها رشد قابل توجهی داشته است، تا جایی که محتواهای مرتبط با اربعین با فاصله چند هفته تا اربعین به بیش از ۳۰میلیون نمایش در تلگرام رسیده است.

کانال تلگرامی رهیافت در ادامه با تاکید بر رشد پنجاه درصدی محتواهای اربعین در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال قبل می‌نویسد:

“شور پیاده روی اربعین هرچند با اما و اگرهایی در برگزاری مواجه است اما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این پیاده‌روی شروع شده است. حتی پر شور تر از سال قبل به نظر می‌رسد.”

همچنین نکته جالب در محتواهای اربعینی امسال نقش حاج قاسم سلیمانی است که با هشتگ‌هایی همچون ما ملت امام حسینیم و یا خود حاج قاسم در پست‌های کاربران دید می‌شود.

محتوای اربعین در فضای مجازی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا