زیارت امام حسین علیه السلام و کرونا

زیارت امام حسین علیه السلام ویژگی‌ای که دارد گیرا بودنش است. یعنی چی؟ یعنی این‌که شما تا نروید متوجه نمی‌شوید...

 

زیارت امام حسین علیه السلام ویژگی‌ای که دارد گیرا بودنش است. یعنی چی؟ یعنی این‌که شما تا نروید متوجه نمی‌شوید…
خاطره سارا مسعودی، دانشجوی دکتری مدیریت رسانه و مدیر مرکز نوآوری دانشکده خبرگزاری فارس را از زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین، بخوانید.

 

پرده اول:

اولین باری که توفیق شد، دو‌سال پیش بود با این‌که به واسطه گروه عازم شده بودیم اما گروه، ما را اول پیاده‌روی تنها گذاشت و گفت برگشت قرارمان فلان مکان‌. تعجب کردیم!
ـ خدایا دو خانم تنها برای اولین بار چه کنیم؟

شب اربعین به کربلا رسیدیم‌‌. قریب دو ساعت از این خیابان به آن خیابان‌ مستأصلانه به غروب کربلا می‌رسیدیم. از حاج آقایی پرسیدیم جا می‌شناسد؟ گفت نه و اشاره کرد به خیابان. یک لحظه با خودم گفتم من کجا و در خیابان خوابیدن کجا! غرغری کردم و گفتم نمی‌توانم! در حین بالا پایین پریدن‌های من یکهو خانه پیدا شد. صاحبخانه شرط کرد روز اربعین برویم اما سناریوی امام حسین علیه السلام به گونه‌ای رقم خورد که تا آخرین لحظات بودیم. آن هم تنها و اختصاصی.

از حاج آقایی پرسیدیم جا می‌شناسد؟ گفت نه و اشاره کرد به خیابان. یک لحظه با خودم گفتم من کجا و در خیابان خوابیدن کجا! غرغری کردم و گفتم نمی‌توانم! در حین بالا پایین پریدن‌های من یکهو خانه پیدا شد.

پرده دوم:

سال گذشته برای استراحت در موکبی، گروه متوقف شد. در آن محوطه قرار بود نماز جماعت برپا شود. دراز به دراز افتاده بودم! صف در حال تشکیل بود و من لمیده به یکی از بچه‌ها، تکیه داده بودم. تکبیر را که گفتند شیطان را لعنت کردم و در صف ایستادم. ‌بعد از نماز ظهر به واسطه انجام ندادن یک عمل مستحب توسط خانمی که امام جماعت بودند، برخی خانم‌ها شروع به سروصدا کردند و از سر جهل، توهین می‌کردند.
مجادله بالا گرفت. به واسطه بلد بودن زبان عربی میکروفون را گرفتم و شروع به واسطه‌گری و ترجمه کردم. ‌مشکل حل شد. خانم امام جماعت ضمن تشکر تربت اصلی را داد و حسابی تشکر کرد. اگر کسی پا در میانی نمی‌کرد، دعوای دو ملت رخ می داد؛ قطعا!

در همین رابطه بخوانید:

پرده سوم

زیارت امام حسین علیه السلام ویژگی‌ای که دارد گیرا بودنش است. یعنی چی؟ یعنی این‌که شما تا نروید متوجه نمی‌شوید و اگر بروید دیگر دل‌کندن از آن فضا بسیار دشوار است. شما حاضر هستید هر نوع سختی را تحمل کنید. حتی اگر پای شما درد بگیرد، اگر کمر درد دارید یا هر چیز دیگر‌، برای این‌که به جایی که میعادگاه و میثاق‌گاه تمام خوبان عالم است برسید،‌ ذوب می شوید. نمونه‌اش همان دوست عزیزم که سال‌ها پیش روایت می‌کرد با پای شکسته مسیر را پیاده رفته است.

این مکان تکه‌ای است که گمشده روح خیلی از ماست. نمی‌دانم چطور می توانیم این وضعیت را تحمل کنیم. نمی‌دانم امسال ‌با وضعیت کرونا چه می‌شود.
‌اگر بپرسند یکی از مصیبت‌های عظیم امسال چه بوده است قطعا جواب من نرفتن به زیارت امام حسین علیه السلام است چه در اربعین و چه در ایام دیگری که ظاهرا نمی شود.

نویسنده: سارا مسعودی  | گروه جهادی طبیب‌مسیر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا