ضرورت افزایش مرزهای زمینی به عراق

وضعیت تاسف بار مرز سومار بعد از ۸ ماه از وعده بازگشایی

ضرورت افزایش مرزهای زمینی برای سهولت زیارت امام حسین(ع) بخصوص در ایام اربعین

وضعیت تاسف بار مرز سومار بعد از ۸ ماه از وعده بازگشایی

در سال‌های اخیر تعداد زائران عتبات عالیات بصورت چشم‌گیری رشد داشته است. بخصوص در ایام اربعین شاهد چندین برابر شدن زائران هستیم که هر ساله بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این رشد ضرورت توجه ویژه مسئولین به زیر ساخت‌ها را بیش از پیش گوش‌زد می‌کند. یکی از زیرساخت‌های مهم که نیاز به افزایش آن بیش از پیش ضرورت دارد، مرزهای زمینی هست.

در همین رابطه بخوانید:

متاسفانه با وجود چندبرابر شدن زائران، تعداد مرزهای زمینی ما ثابت بوده است. افزایش تعداد مرزها علاوه بر سهولت رفت و آمد زائران باعث رونق و پیشرفت شهرهای مرزی و همچنین مسیرهای منتهی به آن‌ها خواهد شد.
سال گذشته حدودا دو ماه قبل از اربعین، اعلام شد مرز سومار در ایام اربعین بازگشایی خواهد شد. پیش‌بینی شد بیش از ۵۰ هزار زائر سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی از این مرز ترددکنند. ولی متاسفانه بصورت ناگهانی بازگشایی آن منتفی شد.

اما وضعیت بد جاده و ساختمان مرز سومار بعد حدود ۸ ماه از خبر بازگشایی مرز سومار، تاسف برانگیز است. که نشان از کم‌توجهی مسئولین مربوطه در آماده سازی زیرساخت‌های مربوطه می باشد. این نگرانی جدی را ایجاد می‌کند که در صورت ادامه این روند مرز سومار برای اربعین امسال هم به روی زائران باز نخواهد شد!

عکس وضعیت جاده و ساختمان مرز: goo.gl/SybYKL

ــــــــــــــــــــــــــــــــ
آخرین اخبار اربعین را از طریق کانال پیاده‌روی اربعین دنبال کنید:
@ArbaeenIR

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا