طبخ روزانه ۲۱هزار پرس غذا در بزرگترین موکب کربلا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد عاشوری، مسئول کمیته پشتیبانی این موکب در جمع خبرنگاران گفت: موکب احمدبن موسی (ع) ظرفیت ۷ هزار نفر در روز اسکان، غذا، پذیرایی و بهداری را دارد.

او با بیان اینکه خدمت‌رسانی موکب احمدبن موسی (ع) از ۱۶ مهرماه در کربلا آغاز شده است، افزود: علی‌رغم اینکه اعلام شده بود که از ۲۰ مهرماه خدمت‌رسانی موکب آغاز خواهد شد، اما به دلیل ازدحام جمعیت زائران اربعین، خدمت‌رسانی خود را زودتر آغاز کردیم و تا امروز هم هیچ مشکلی نداشتیم.

عاشوری از طبخ و توزیع روزانه ۵ تا ۷ هزار پرس غذا در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در این موکب خبر داد و افزود: روزانه تقریباً ۲۱ هزار پرس غذا در این موکب طبخ و توزیع می‌شود.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) اظهار کرد: ۴۵ نفر در آشپزخانه موکب و ۶۰ نفر نیز در بخش تأسیسات کار‌های پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) را به‌صورت روزانه و لحظه‌ای دنبال می‌کنند.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی برای تهیه مواد اولیه خوراکی نداشتیم، گفت: تمام مواد لازم را از شیراز خریداری کرده و در سردخانه‌ها نگهداری می‌کنیم.

عاشوری، آخرین روز فعالیت موکب احمدبن موسی (ع) در کربلا را ۲۸ مهرماه اعلام کرد و از مردم استان فارس و ایران اسلامی خواست تا این موکب را برای ادامه فعالیت‌هایش به وسیله نذورات نقدی خود یاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا