عده‌ای در داخل مانع لغو روادید بین ایران و عراق هستند /سردار سلیمانی تنها حامی پیاده‌روی کربلا در سال ۸۹ بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، الیاس نادران در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۶‌ آذر ۹۴) با گرامیداشت روز دانشجو گفت: وقتی در سال ۸۸ عده‌ای از جوانان و دانشجویان ولایی تصمیم گرفتند سفر زیارتی پیاده اباعبدالله را برنامه‌ریزی کنند تقریبا بلا استثنا از ناحیه همه نهادهای رسمی مسئول نهی شدند و به آنها گفته می‌شد که شما جوانان این کشور را سیبل گروه‌های تروریستی در عراق خواهید کرد و خون آنها بر عهده شماست. بعد از متقاعد شدن این مسئولان به همکاری همه‌گونه اقرار و التزام گرفتند که مسئولیت این سفر بر عهده همین جوانان است.

وی ادامه داد: به هر صورت سفر پیاده نیمه‌ شعبان سال ۸۹ به استعداد ۴۰۰ زائر جوان دانشجو وارد فاز عملیاتی شد. در این بین تنها یک نفر بود که نه تنها از این ایده حمایت کرد بلکه نیروهای خود را مأمور کرد که در جهت امنیت این عزیزان ظرفیت خود را به کار گیرد و باعث تشویق این جوانان حزب‌اللهی بود و آن کسی نبود جز سردار قاسم سلیمانی.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید آن روز که این ۴۰۰ دانشجو در گرمای مرداد ۸۹ و در ایام نیمه شعبان مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کردند تصور نمی‌کردند که این خط شکنی و معبر باز کردن روزی به فتح قلوب میلیون‌ها زائر ایرانی عاشق اباعبدالله منجر شود و یکی از وجوه فرمایش الهی امام امت را محقق کند که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

نادران خاطرنشان کرد: حضور ده‌ها میلیونی افراد از ملیت‌های مختلف ۵۰ گانه دنیا نشان داد که چرا اباعبدالله رحمت‌الله الواسعه است.

وی افزود: با اتکا به تجربه اربعین سال گذشته امسال تمشیت امور زائران ایرانی به مراتب بهتر، منظم‌تر و کم مسئله‌تر انجام گرفت و باید از امروز شرایطی را برای اربعین سال بعد فراهم کرد که از ظرفیت‌های مردمی در استان های مختلف حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برابر اطلاعات واصله طرف عراقی آمادگی دارد که روادید را برای تمام ایام سال لغو کند و متأسفانه در داخل بعضی از نهادها با تحلیل‌های غلط مانع انجام این کارند.

نادران اضافه کرد: رژیم گذشته بر اساس راهبردهای فرهنگی خود با ترکیه لغو روادید کرد که هنوز هم به قوت خود باقیست ولی متأسفانه ملت‌های دوست ایران و عراق از این امکان بی‌بهره‌اند. قطعا برکات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی این اقدام خداپسندانه بیش از نفع مادی است که نصیب عده‌ای خاص می‌شود.

وی افزود: دولت و نهادهای ذی ربط باید مراقبت کنند که به ویژه در حمل و نقل در حق زائران ظلم مضاعف صورت نگیرد و این کار علاوه بر نظارت‌های جدی و جلوگیری از سوءاستفاده آژانس‌های مسافرتی مستلزم تأمین امکانات و زیرساخت ها توسط همه نهادهای عمومی کشور است و این وقتی میسر خواهد شد که اربعین حسینی مسئله اول و اساسی همه تصمیم‌گیران نظام باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قریب ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار سایر مسئولین در قوای مجریه و قضائیه، روحانیون و اساتید دانشگاه در میان زائران پیاده اربعین اباعبدالله حضور داشتند که با احتساب نمایندگان خادمی که در مرزها به تسهیل امور و خدمت به زائران کمک می‌کردند این رقم نزدیک یکصد نفر می‌رسد. ان‌شاءالله سال بعد همه نمایندگان مردم همگام با مردم شهرستان‌ها در این مانور قدرت شیعی شرکت می‌کنند.

نادران در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای عظیم همایش ده‌ها میلیونی مردمی اربعین باید برای مردم تبیین شود. ان‌شاءالله شرایطی فراهم آید که زائران از مسیر کربلا به آزادی قدس شریف اقدام کنند و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان ملت‌های مسلمان نقش بر آب شود. نشست‌های تخصصی بین‌المللی در این رابطه ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا