عکس | از پشت لنز | مجموعه سوم + لینک دانلود

حضور در راهپیمایی اربعین و قرار گرفتن در مسیر بزرگترین زنجیره انسانی برای ثبت وقایع از پشت لنز، تصاویر تا ابد ماندگاری را ثبت می‌کند

شاید آن روز که کسی دوربین را اختراع کرد، از تاثیر قدرت تصاویر و لنز غافل بود. عکس، مکتوب دیداری است و عکس‌ها یادداشت‌های ماندگار تاریخ!

ثبت لحظاتی که امروز می‌بینیم و فردا روز شاید دیگر آن تصاویر تکرار نشوند. مرور آنها خاطره‌ای برای ما و حافظه‌ای برای تاریخ است. هر فریم عکس ثبت یک احساس با نگاه است و هر تصویر داستانی منحصر به فرد می‌شود.

امروز همه چیز به یک دوربین ختم نمی‌شود بلکه حتی تلفن همراه هم خاصیت ثبت لحظات را دارند. این ثبت مستلزم یک نگاه است. نگاهی موشکافانه به وقایع و رویدادهایی که در روزمرگی‌ها رخ می‌دهد.

در واقع عکاسی داستانی است که در قالب کلمات بیان نمی‌شود. هنر مشاهده کردن از پشت لنز است. ثبت لحظه‌ای است که به نگاه هر فردی بر می‌گردد.

بهترین چیز در مورد یک تصویر این است که هرگز تغییر نمی‌کند، حتی وقتی که افراد داخل آن تغییر می‌کنند. یک عکاس از لحظات کوچک، حقایق بزرگتری را آشکار می‌کند. لحظه‌ای را ثبت می‌کنند که برای همیشه رفته است و دیگر هیچ وقت برنمی‌گردد.

در دنیای امروز هم تصویر حرف اول را می‌زند. کسانی که خود را به این هنر گره بزنند مسئولین سنگینی دارند. گاه وقایعی اتفاق می‌افتد که هنر هر عکاسی آن لحظه را تا ابد ماندگار می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

عکاسی راهپیمایی اربعین، هنر ماندگار تاریخ

پیاده روی اربعین جزو همان رویدادهای مهم است که تاریخ بشر را تا ابد درگیر خود می‌کند. چه بسا ثبت هر لحظه از این حماسه و پررنگ کردن آن با زبان عکس و تصویر که برای همه یکسان و قابل فهم است، مهر سکوت را بر دهان یاوه‌گویان بزند.

این رویداد تاریخی می‌تواند لحظات نابی را برای عکاسان به همراه داشته باشد که همواره در پی یافتن لحظه‌هایی برای شکار هستند. مهم تر اینکه وقتی این لحظات ناب به عطر معنویت وجودی هر فردی گره بخورد، لذت را برای ثبت‌کننده تصاویر و بازدیدکنندگان دو چندان کند.

حضور در راهپیمایی اربعین و قرار گرفتن در مسیر بزرگترین زنجیره انسانی برای ثبت وقایع از پشت لنز، تصاویر تا ابد ماندگاری را ثبت می‌کند که حقیقت تاریخ است. لحظاتی که هر ثانیه آن غیر قابل تکرار است.

شما می‌توانید مجموعه تصاویر[۳۵ فریم] آقای محمدعلی پهلوان‌زاده با کیفیت خوب را از اینجا دانلود کنید.

 

پیش‌نمایش عکس‌ها

پهلوان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا