قدم عاشقی و امتداد عاشورا تا ظهور

کتاب قدم عاشقی حرکت کاروانی اربعین؛ از امتداد عاشورا تا ظهور به قلم محمدرضا عابدینی

کتاب قدم عاشقی ما حصل سخنرانی حجت الاسلام محمد رضا عابدینی است. با همت حسین قاسمی تدوین و تحقیق شد و توسط نشر معارف به بازار کتاب راه پیدا کرد.

این کتاب به جریان عاشورا به عنوان نتیجه تمام نبردهای حق و باطل در طول تاریخ انسانی می‌پردازد. نبردی که تمام انبیاء و اولیا شرکت داشته‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

 به گفته راوی این کتاب، جریان عاشورا برای تاریخ پس از خود امتداد می‌یابد و تمدن ساز می‌شود. می‌توان تاریخ را به قبل و بعد از عاشورا تقسیم کرد. بعد از عاشورا حرکت کاروان حسینی با هدایت و ولایت امام سجاد(ع) و قافله سالاری زینب کبری (س) راه خود را ادامه می‌دهد. قیام و نهضت عاشورا را به ثمر می‌رسانند و در عین اسارت ظاهری آزادگی را در عالم ثبت می‌کنند. در نهایت واقعه اربعین را رقم می‌زنند.

نهضت عظیم پیاده روی اربعین با پرچم یالثارات الحسین بستر ساز ظهور است. در جریان نهضت اربعین شرکت کننده به عشق مولای خود قدم قدم خود را از توحید ولایی به توحید الهی سیر می‌دهد. بعد از آن با بازگشت به شهر و دیار خود رسول این حرکت می‌شود. همچنین دیگران را در سال بعد با خود همراه می‌کند. سربازان ظهور را بیشتر می‌کند.

جزییات سه گفتار قدم عاشقی

کتاب قدم عاشقی در ۳ گفتار منتشر شده است.

گفتار اول؛ اربعین و ظهور حق در طول تاریخ است. این گفتار دربردارنده نگاه تاریخی – تمدنی به جریان نبرد حق و باطل و نقش انبیا الهی در تاریخ انسانی و تبیین جایگاه حماسه عاشورا است. در این گفتار توجه انبیا و اولی الهی به موضوع فوق، به عنوان گلوگاه تاریخ در این سیر و نسبت یابی اربعین به عنوان فعلیت و امتداد ظرفیت‌های عاشورا برای مقدمه سازی ظهور است.

گفتار دوم اربعین؛ امتداد عاشورا تا ظهور نام دارد. این مبنا را با نگاهی عینی و مصداقی و با تدبر و تجربه اندیشی در متن حماسه پیاده روی اربعین همراه می سازد. در واقع تلاش می‌کند با نگاهی تحلیلی و مصداقی به نهضت اربعین ظرفیت آن را به عنوان یک الگوی اجتماعی و تمدنی تحلیل کند. در نهایت به آسیب شناسی اربعین بپردازد.

گفتار سوم شرح زیارت نامه اربعین است و تلاش شده است، به زیارت اربعین به عنوان فصل اخیر و کمالی غایی زائر نگاه شود. شرحی هر چند مختصر بر متن زیارت نامه اربعین، با این مبنا اراده شود.

ناشر این کتاب نی مخاطبان این اثر را همه عاشقان اهل بیت(ع) معرفی کرده است که در عصر سردی روابط انسانی و ایمانی، عاشقانه و با گرمی محبت حسین (ع ) قدم در وادی عشق گذاشته‌اند.

این اثر در ۲۰۷ صفحه و در قطع رقعی روانه بازار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا