زیارت کربلا، به آسانی سفر مشهد

تلاش نخست وزیر عراق برای لغو روادید بین ایران و عراق

نخست‌وزیر عراق طی مصاحبه‌ای اعلام کرد:

به‌زودی نشست کمیته سلامت و بهداشت (عراق) برگزار می‌شود. از مسائل مطرح در این جلسه، موضوع شرایط زیارت اربعین حسینی است. در نشست کمیته سلامت و بهداشت، افق یافتن راه حلی برای قضیه زیارت (اربعین) بررسی می‌شود.

تلاش برای لغو روادید بین ایران و عراق

«حتماً برای از سرگیری این زیارت تلاش خواهیم کرد. این زیارت تنها یک زیارت دینی محسوب نمی‌شود، بلکه رخدادی فرهنگی، عقیدتی و تاریخی است. باید از طریق این گونه رخدادها، مناسبات ریشه‌دارتر شوند. همچنین در خصوص موضوع روادید و ارائه تسهیلات در آینده تلاش خواهیم کرد. در حال حاضر در حال بررسی و گفت‌وگو درباره آن با برادران و همکاران‌مان در جمهوری اسلامی ایران هستیم. من به لغو روادید برای زائران ایرانی عازم عراق ایمان دارم و در این خصوص تلاش جدی خواهم کرد. درصدد ایجاد تسهیلات هستیم که در نهایت ان‌شاءالله به مرحله لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در آینده نزدیک برسیم.

در خصوص زیارت عتبات عالیات به ویژه زیارت اربعین حسینی، بی‌شک تلاش می‌کنیم تا همه شرایط مناسب را برای زائران فراهم کنیم.»

در همین رابطه بخوانید:

گفتنی است پیش از این لغو روادید صرفا برای ایام اربعین صورت گرفته بود، اما زیارت عتبات در ایام دیگر سال نیازمند گرفتن روادید است که فرآیند گرفتن آن معمولا حدود یک هفته به طول می‌انجامد.

برخی کارشناسان معتقدند در صورت لغو روادید، شاهد سهولت و کاهش قیمت قابل توجهی در زیارت عتبات در ایام معمول سال خواهیم بود.

این امر، همچنین باعث افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه تسهیلات مورد نیاز زوار، از بهبود و تعریض جاده‌ها، افزایش هتل‌ها و حسینیه‌های پذیرای زوار و… خواهد شد.

سایت اربعین به زودی در خصوص چشم‌انداز و منافع لغو روادید با برخی کارشناسان گفتگو خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا