مجموعه حاشیه‌های تصویری پیاده‌روی اربعین | ۱

شکوه اربعین، حاصل خون جوانان مجاهد

در مسیر پیاده‌روی امسال، تصاویر تعداد زیادی از شهدای عراقی به نمایش در آمده است. تصاویری که نمایش ایستادگی و مقاومت جوانان عراقی و یادآور اصحاب حضرت سیدالشهدا است. حضور این تصاویر در مسیر طولانی پیاده‌روی، فرصتی را فراهم می‌کند تا به یاد آوریم که شکوه امروز این پیاده‌روی حاصل خون هزاران جوان جهادگر سرزمین‌های اسلامی به ویژه جوانان و مجاهدان عراقی در این سال‌ها بوده است.

 

می‌رود تا قربانی شود…

در این‌جا هر کسی به نحوی دوست دارد که سهم کوچکی داشته باشد. برخی موکب راه می‌اندازند و برخی هم به حد توان خود سهمی از این سفره دارند. برخی از مردم عراق در میان مسیر دیده می‌شوند که گوسفندی را برای قربانی و نذر در کربلا با خود همراه می‌کنند. اما این حرکت تصویر دیگری هم دارد؛ این گوسفندها می‌روند تا در کربلا برای نذر موکب حضرت قربانی شوند. آری این تصویر دیگری است از این حرکت، او می‌رود تا قربانی شود و باید با خود فکر کنیم که آیا برای قربانی شدن در راه حسین آماده شده‌ایم با نه؟! این روزها آرزوی خیلی‌ها در این مسیر قربانی شدن برای حسین علیه‌السلام است، اصلاً این‌جا می‌آییم تا برای قربانی شدن در راه حسین علیه‌السلام آماده شویم؛ ان‌شاءالله.

 

خوشحال از این جوانی از دست داده‌ایم

این مسیر جوان و پیر نمی‌شناسد، هرکسی هر طور که می‌تواند راهی به سمت کربلا می‌شود، حال مهم رسیدن است و پیر و جوان ندارد! مگر می‌شود آدمی که سال‌ها عمر خود را در روضه‌های حضرت حسین علیه‌السلام گذرانده است، حالا که فصل وصال است از جاماندگان باشد! آری؛ داستان عشق پیرغلامی را باید از دل آن‌‌ها پرسید، آنجا است که ندای آن به گوش تو می‌رسد که با خود می‌خواند:

 

دل بر آن زلف پریشان و‌‌ رها می‌بندیم / ما حبیبیم که چون پیر غلام تو شدیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا