مساجد استان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین آماده می‌شود

جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرمانشاه، از آمادگی کامل استان کرمانشاه برای تأمین امنیت زائران اربعین خبرداد و اظهار داشت: تدابیر لازم امنیتی و مراقبتی برای حفظ ایمنی بیشتر و ممانعت از آسیب‎های انسانی همچون آتش‎سوزی در اردوگاه‎ها،  محل‎های تجمع انسانی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران در زمان برگزاری مراسم اربعین در استان کرمانشاه عنوان کرد: دستگاه‎های خدمات‎رسانی همچون دانشگاه علوم پزشکی، مرکز فوریت‎های پزشکی، هلال احمر تا مرکز پخش فرآورده‎های نفتی برای تأمین سوخت در آمادگی کامل هستند.

بیشتر بخوانید



مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیریت بحران در اربعین به‎صورت مستقیم وارد عمل نخواهند شد گفت: در صورتی که وضعیت مرز و تردد زائران از حالت عادی خارج و با مشکلی مواجه شویم نیروهای مدیریت بحران وارد عمل خواهند شد.

بالایی با بیان اینکه تمام مساجد و هیئت‎های مذهبی در اختیار اسکان برای زوار اربعین هستند عنوان کرد: سپاه پاسداران استان مسئولیت اسکان ۵۰۰۰ نفر را در قصرشیرین به عهده گرفته و هلال احمر نیز با استقرار اردوگاه اضطراری اسکان ۵۰۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیاده‎روی زائران به سمت کربلا باید دارای خدمات بسیاری باشد تا زائران بدون هیچ مشکلی به مقصد خود برسند خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم عزاداران شرکت کننده در پیاده‎روی اربعین، نیاز به استراحت و خواب شبانه است و موکب‎های در طول مسیر دارای تجهیزاتی همچون پتو است  تا زائران به راحتی در این مکان‎ها استراحت کنند.

انتهای پیام/

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا